Zora Syslová 1.Předmět předškolní pedagogiky, základní kategorie a pojmy 2.ISCED 0 (organizace předškolního vzdělávání v ČR) 3.Výchova a vzdělávání 4.Proměny cílů předškolní výchovy a vzdělávání, alternativní a inovativní směry v předškolním vzdělávání 5.Dítě jako subjekt vzdělávání 6.Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, děti ze sociálně znevýhodněného prostředí 7.Vzdělávání dětí do 3 let 8.Prostředí a jeho vliv na rozvoj - reflexní list 9.Heterogenní a homogenní skupiny 10.Předškolní pedagog, jeho kompetence (standard, kariérní řádu) - reflexní list 11.Komunikační dovednosti učitelky MŠ – vytváření sebepojetí 12.Profesní portfolio 1.Struktura PP2, požadavky na ukončení předmětu 2.Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání 3.Cíle a obsah vzdělávání (kompetence, vzdělávací oblasti, Bloomova taxonomie) 4.Individualizace (typy inteligencí), 5.Organizace vzdělávání dětí předškolního věku v ČR, organizační formy, 6.Konstruktivistické přístupy 7.Motivace 8.Metody práce s dětmi, učení 9.Podmínky vzdělávání 10.Dokumentace školy, odborné časopisy 11.Vlastní hodnocení školy 12.Návaznost předškolního a základního vzdělávání *Seminární práce na téma: „Komparace dvou odborných publikací“ *Kritéria pro hodnocení: *formální úprava podle požadavků na odborné práce, včetně pravopisu *porovnání přístupů, názorů, zdrojů apod. jednotlivých autorů ke zvolenému tématu (nikoli obsah jednotlivých publikací) *odevzdání seminární práce v elektronické podobě v termínu do 20. 5. 2016 *rozsah práce max. 5 normostran * *80% účast na seminářích *Předložení Portfolia studenta * *Portfolio obsahuje: * - záznamy z praxí (deník praxe) * - vybrané seminární práce * - anotace přečtené literatury * - vlastní výrobky, přípravy… * - zajímavosti (články, fotografie…) * *PP2S – recenze článku z odborného periodika *Zjistit, jaká dokumentace je vedena v mateřské škole i v rámci třídy, pořídit kopie, výpisy. *Zaznamenat průběh dne do hospitačního záznamu (2x jiná učitelka), lze přesunout také do 3. semestru. *Zaznamenat pozorování učitelky do reflexního listu. *Zaznamenat postřehy z pozorování prostředí mateřské školy do reflexního listu. *Zúčastnit se pedagogické rady a akce školy (lze přesunout do 3. semestru). *Vytvořit si „zásobník her“ (spíše zdroje – literaturu, internetové odkazy apod., kde můžeme najít inspiraci), vybrat některou ze zajímavých her pro děti a seznámit s ní svoje kolegyně (vzdělávací záměry, metodologie, skupinová kooperace a dynamika, teorie her, význam diagnostických charakteristik apod.…). *Navštívit mateřskou školu v odpoledních hodinách.