Programy podpory zdraví ve školním prostředí Úvodní informace Požadavky k ukončení předmětu (kolokvium): - aktivní účast ve výuce (max. jedna absence) - plnění zadaných úkolů (samostudium programu ŠPZ, studium materiálů z jednotlivých seminářů) - příprava a prezentace zvoleného programu Osnova předmětu: 1. 24. 2. 2016 – úvodní informace, programy podpory zdraví v předškolním vzdělávání Kurikulum podpory zdraví v MŠ – Škola podporující zdraví http://www.szu.cz/program-skola-podporujici-zdravi http://www.szu.cz/vseobecne-informace Zdravá abeceda http://www.zdrava-abeceda.cz/ http://www.zdrava-abeceda.cz/home/metodika-programu (video) Pyramidáček http://www.pyramidacek.cz/ 2. 2. 3. 2016 – samostudium, výběr programu k prezentaci na 4. a 5. semináři Program Škola podporující zdraví (Zdravá škola, HPS) – důkladné seznámení!!! http://www.szu.cz/program-skola-podporujici-zdravi http://www.szu.cz/vseobecne-informace Výběr programu podpory zdraví: Pro lepší orientaci v programech můžete využít www stránky Výchova ke zdraví http://www.vychovakezdravi.cz/ nebo stánky http://www.szu.cz/, případně bakalářské a diplomové práce viz níže. Martin Melechovský, Vybrané výukové programy ve výuce výchovy ke zdraví, (BP, 2015) https://is.muni.cz/th/372142/pedf_b/Bakalarska_prace.pdf?info=1;zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dp rogramy%20podpory%20zdrav%C3%AD%20agenda:th%26start%3D1 Kristýna Foltýnová, Výživová gramotnost dětí mladšího školního věku a možnosti jejího ovlivňování (DP, 2014) https://is.muni.cz/auth/th/326407/lf_m/ Floriánová Jana, Programy podpory zdraví na základních školách v Brně a jejich současný stav a vývoj (BP, 2011) https://is.muni.cz/th/322008/pedf_b/ 3. 9. 3. 2016 - Aktuální dokumenty podpory zdraví, výzkumy a studie (např. HBSC studie), Zdraví 2020, Zdravotní stav obyvatel ČR, velké programy podpory zdraví 4. 16. 3. 2016 – Prezentace programů podpory zdraví ve školním prostředí (1. část) 5. 23. 3. 2016 – Prezentace programů podpory zdraví ve školním prostředí (2. část) 6. 30. 3. 2016 – Tvorba programů podpory zdraví. (Jak sestavit projekt podpory zdraví?), závěrečná evaluace a odborná rozprava ke kolokviu