Základy speciální pedagogiky 5 etopedie
Týden 1
PODMÍNKY KE SPLNĚNÍ PŘEDMĚTU:
1) Účast na semináři - možnost max. 1 absence
2) Zpracování myšlenkové mapy - termín odevzdání - 17. 4. 2016 vložením do odevzdávárny!!!
- Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – první stupeň ZŠ
- Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – druhý stupeň ZŠ
- METODIKA PRÁCE S KATALOGEM PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU SOCIÁLNÍHO ZNEVÝHODNĚNÍ
- KATALOG PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ – DÍLČÍ ČÁST PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU SOCIÁLNÍHO ZNEVÝHODNĚNÍ
http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/
Hodnocení myšlenkové mapy - max 3 body
a) správnost terminologie, vyhlášek/zákonů
b) správnost citace - citační norma ISO 690
c) grafická podoba mapy
3) Písemná zkouška
- max. 7 bodů
- Písemná zkouška bude ze sedmi otevřených otázek
4) K úspěšnému složení zkoušky je nutno získat celkem minimálně 75% bodů z 10 celkem možných.
Povinná literatura ke zkoušce:
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 136 s. ISBN 978-80-210-6311-2.
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7.
Osnova semináře:
- termín etopedie
- historie etopedie
- předmět etopedie
- cíl a odlišnosti etopedie od ostatních speciálněpedagogických disciplín
- praxe etopedie
- vzdělávání žáků s poruchami chování
- školská zařízení pro žáky s problémy v chování a s poruchami chování
1) Účast na semináři - možnost max. 1 absence
2) Zpracování myšlenkové mapy - termín odevzdání - 17. 4. 2016 vložením do odevzdávárny!!!
- Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – první stupeň ZŠ
- Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění – druhý stupeň ZŠ
- METODIKA PRÁCE S KATALOGEM PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU SOCIÁLNÍHO ZNEVÝHODNĚNÍ
- KATALOG PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ – DÍLČÍ ČÁST PRO ŽÁKY S POTŘEBOU PODPORY VE VZDĚLÁVÁNÍ Z DŮVODU SOCIÁLNÍHO ZNEVÝHODNĚNÍ
http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/
Hodnocení myšlenkové mapy - max 3 body
a) správnost terminologie, vyhlášek/zákonů
b) správnost citace - citační norma ISO 690
c) grafická podoba mapy
3) Písemná zkouška
- max. 7 bodů
- Písemná zkouška bude ze sedmi otevřených otázek
4) K úspěšnému složení zkoušky je nutno získat celkem minimálně 75% bodů z 10 celkem možných.
Povinná literatura ke zkoušce:
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 136 s. ISBN 978-80-210-6311-2.
VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7.
Osnova semináře:
- termín etopedie
- historie etopedie
- předmět etopedie
- cíl a odlišnosti etopedie od ostatních speciálněpedagogických disciplín
- praxe etopedie
- vzdělávání žáků s poruchami chování
- školská zařízení pro žáky s problémy v chování a s poruchami chování