Základy speciální pedagogiky 5 Etopedie
Týden 3
Etopedie
Obecné a dílčí cíle směřují k naplnění potencialit každého dítěte - i dítěte s PCHE. K naplňování cílů slouží úkoly etopedie.
Případová studie
Základní informace
Informace o zařízení
I. Biografická studie
- osobní anamnéza
- sociální anamnéza - rodina, vrstevníci,
- edukační anamnéza
- krizová anamnéza
II. Speciálněpedagogická diagnostika
- vymezení základního problému
- analýza dysfunkčního chování
- analýza funkčního chování
- ABC model chování
III. Intervenční plán změny
- poradenský rozhovor
- cíle intervence
- návrh plánu intervence
- vzorce chování
- další možnosti intervence
Problémy v CH x Porucha CH
Tři základní aspekty rozdílu mezi poruchou a problémem
1. v motivaci
2. v délce trvání
3. v intervenci a reedukaci
Klasifikace poruch CH
1. Medicínská klasifikace - MKN 10. revize
2. Dimenzionální klasifikace
3. Sociální klasifikace
4. Školská klasifikace
VIDEO: ttp://www.ceskatelevize.cz/porady/10318730018-polosero/213562222010003-polosero-jizvy-na-dusi/
Obecné a dílčí cíle směřují k naplnění potencialit každého dítěte - i dítěte s PCHE. K naplňování cílů slouží úkoly etopedie.
Případová studie
Základní informace
Informace o zařízení
I. Biografická studie
- osobní anamnéza
- sociální anamnéza - rodina, vrstevníci,
- edukační anamnéza
- krizová anamnéza
II. Speciálněpedagogická diagnostika
- vymezení základního problému
- analýza dysfunkčního chování
- analýza funkčního chování
- ABC model chování
III. Intervenční plán změny
- poradenský rozhovor
- cíle intervence
- návrh plánu intervence
- vzorce chování
- další možnosti intervence
Problémy v CH x Porucha CH
Tři základní aspekty rozdílu mezi poruchou a problémem
1. v motivaci
2. v délce trvání
3. v intervenci a reedukaci
Klasifikace poruch CH
1. Medicínská klasifikace - MKN 10. revize
2. Dimenzionální klasifikace
3. Sociální klasifikace
4. Školská klasifikace
VIDEO: ttp://www.ceskatelevize.cz/porady/10318730018-polosero/213562222010003-polosero-jizvy-na-dusi/