Předmět MATEMATIKA pro nevidomé a těžce slabozraké žáky – pomůcky, přizpůsobení výuky / poznámky z výuky předmětu Více vad - práce s názorným materiálem - využívání hmatových stimulů – větší / menší / první / poslední – využívání předmětů, přihrádek, krabiček, špejlí apod. - pomůcky k orientaci v mikroprostoru – řazení, stálé umístění - 3D modely těles - pichtův stroj – zápis matematických znaků, operací - tyflografické zpracování názorných úloh - geometrie skrze reliéfní kresby – ostrým hrotem se protlačí na plastovou folii čára, kružnice, lze rýsovat pod úhlem, pravítko pevně přiloženo… - názorné zpracování zlomků – části z celku na koláčovém výřezu, krabička s více prvky v řadě … - individuální vedení - více času na zpracování úkolů - volba ústních odpovědí - ozvučené kalkulačky, hlasový výstup z PC