Vzdělávání žáka se zrakovým postižením Přírodní vědy ("přírodopis" na 1. stupni ZŠ) - zapojit kompenzační smysly, kromě sluchu také vůni (květiny, koření), chuť (ovoce), hmat - podnikat procházky po okolí, kde žáci zažijí přírodu na vlastní kůži - nechat poslouchat žáky zvuky zvířat (nejen přirozeně a náhodně v přírodě, ale také např. prostřednictvím počítače nebo tabletu) - podnikat exkurze (do výroben, zvláště tam, kde lze žákům zajistit i hmatovou zkušenost) - projektová výuka - návštěva zoologické zahrady (možnost využít informativních panelů se zvukovým výstupem) - smyslové stezky (bylinky, zvuky dřeva na Lipce v Brně, smyslová zahrada v Rudce u Kunštátu) - zapojit hudebně pohybové aktivity (např. napodobování zvířat, tématické básničky, písničky) - trojrozměrné modely (také vycpaná zvířata, model kostry člověka) - reliéfní/kontrastní obrázky - dle stupně postižení - knihy a učebnice v Braillově písmu/zvětšený černotisk - dle stupně postižení - diktafon (nahrávky výkladu učitele jako podpůrný učební materiál) - lupy (díky kamerovému systému má žák možnost prohlédnout si i reálné předměty zvětšeně)