Pedagogická komunikace – požadavky k zápočtu (B. Šimůnková) 1) Účast na seminářích (maximálně jedna neomluvená absence) 2) Výstup na semináři – zkouška pedagogické komunikace v praxi – např. simulovaná situace ve třídě se žáky/s rodiči/s učiteli. Ideální je připravit kartičky, kterými svým kolegům přidělíte různé role (např. neposlušný žák, neustále se dotazující rodič, atd.) Po skončení výstupu povedete se svými kolegy diskusi, v níž společně zhodnotíte proběhlý výstup (verbální i non-verbální složku komunikace). Vaším cílem by mělo být podnítit konstruktivní výměnu názorů nejen mezi vámi a vašimi kolegy, ale i mezi vašimi kolegy navzájem. 3) Reflexe přínosu semináře – odevzdaná písemně na konci semestru V reflexi se zamyslíte nad přínosem proběhlého semináře, shrnete poznatky, které jste si během semináře osvojili (k reflexi můžete připojit malý slovníček nových pojmů, pokud se vám to bude zdát vhodné a užitečné). Hodnotit se bude hloubka reflexe – reflexe je specifický způsob uvažování, v tomto případě zpětný pohled na vás v semináři ped. komunikace. Účelem není popsat, co se v semináři dělo a zda se vám to líbilo/nelíbilo, ale PROČ se vám to líbilo/nelíbilo, s čím jste si to spojili, co z toho budete používat, co vám to připomíná, jak a v čem byl změněn/rozvinut váš pohled na komunikaci ve škole. (A pokud rozvinut nebyl, čím to bylo podle vás způsobeno). Rozsah nechávám na vás.