komplexní rozvoj osobnosti žáka soustavnost a přiměřenost vědeckost individuální přístup k žákům spojení teorie s praxí uvědomělost a aktivita názornost aktivně tvořivě emocionálně kvalitně trvale DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na učitele, na žáka didaktické principy – obecnější zásady didaktická pravidla – konkrétní postupy , pokyny pro správné vedení výuky D obohacování ostatními vlivy uvnitř a vně životního prostředí C citlivost zdrojů a objevování životního prostředí B uvolnění a ovládnutí osobních zdrojů A objevení vnitřních zdrojů 1.pozornost 2. smysly 3. obrazotvornost 4. fyzické já 5. řeč 6. city 7. intelekt JÁ DIDAKTICKÉ ZÁSADY - komplexního rozvoje osobnosti žáka v oblasti cílů kognitivních, afektivních , psychomotorických - vědeckosti v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky - individuálního přístupu k žákům respektujeme individualitu žáka (inkluze) - spojení teorie s praxí aplikace vědomostí a dovedností, smysluplnost obsahu výuky - uvědomělosti a aktivity uvědoměle získané poznatky jsou trvalé, aktivní žák je motivovaný a sám - názornosti nabídnout žákům příklady, ukázky, vizuální vnímání - soustavnosti a přiměřenosti logické uspořádání učiva, pravidelnost, domácí úkoly