Mgr. Kateřina Šimčíková Jaro 2016 371305@mail.muni.cz Podmínky k semináři - zápočtu —Docházka - max. 2 absence —omlouvat se emailem/vložit omluvenku do Isu —nahrazování v jiném semináři jen po domluvě —období praxe se nepočítá do zameškaných hodin — —Aktivní účast na semináři — —Pomůcka (prezentace + sepsání textu k pomůcce) — —Obsah testu bude z přednášky, semináře a knihy — —PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a uprav. vydání. Brno: Paido Brno, 2010. 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0. — Pomůcka - Výroba pomůcky, prezentace pomůcky v semináři, zpracování textu k vyrobené pomůcce. — —Kdo neodprezentuje a neodevzdá včas text k pomůcce – nebude připuštěn/a k testu !!! — —Pomůcka se vztahuje k vaší aprobaci —Nebudou v semináři dvě stejné!! —Možnost zpracování až po konzultaci a schválení —Nevhodné, nedostačující, špatně zpracované budou navráceny k přepracování —Termín odevzdání textu - vložení do ISu nejpozději: květen 2016 —Pomůcka se neodevzdává — Pomůcka – prezentace v semináři: — —Předvedení pomůcky, její účel, k čemu slouží —Ukázka využití pomůcky v praxi —Jaké jsou další varianty využití pomůcky —Co konkrétně pomůcka rozvíjí —U jaké skupiny dětí ji použijeme a proč —V souvislosti s vaší aprobací Pomůcka – odevzdání textu: — —1. strana - úvodní- název semináře, „Pomůcka“, téma (pro koho pomůcka je), jméno studenta, UČO, jméno cvičícího —2. – 3. strana - text práce - teoretické vymezení zvoleného typu postižení, krátký popis pomůcky a její výroby; popis možností využití pomůcky – předmět, ročník, metodika práce, —4. strana - fotografie —použitá literatura (dle citační normy!!) – alespoň 1 knižní publikace — —Formální náležitosti - délka textu max. 2 strany A4 —písmo Times New Roman, velikost 12; řádkování 1,5; okraje 2,5 cm z každé strany Témata k pomůcce: —výroba pomůcky pro dítě s… v předmětu (dle aprobace) —žák pohybující se pomocí vozíku, zhoršená hybnost pravé ruky —žák s Downovým syndromem —žák s lehkým mentálním postižením —žák s percepční nedoslýchavostí, jednostrannou (ztráta 50 – 60 dB), kompenzace sluchadly —žák s Myopia gravis (těžká krátkozrakost), korekce brýlemi —žák s balbuties (koktavost) —žák s dyslexií, IQ nad průměrem —žák s dyslexií, dysgrafií, IQ v normě —žák s dyslexií, dysgrafií, dysortografií —žák s dyskalkulií —žák s ADHD, IQ nad průměrem —žák s totální slepotou, ovládá Braillovo písmo — Témata k pomůcce: —žák s praktickou hluchotou (ztráta 95 dB), komunikuje verbálně (odezírání) —žák z nepodnětného socio-kulturního prostředí, sociálně slabá rodina (nespolupracuje), IQ v normě —žák z rodiny imigrantů ze země Blízkého východu, částečná znalost češtiny —žák s autismem (prvky autismu) —mimořádně nadaný žák —žák s poruchou chování – záškoláctví —žák s… podle vlastní zkušenosti na základě konzultace s vyučujícím — ????? — — —Dotazy… —… k pomůcce? —… k semináři? Speciální pedagogika —Co víte o speciální pedagogice? — —Je něco z oblasti speciální pedagogiky co vás zajímá? — —Které oblasti by jste se chtěli věnovat blíže? Děkuji za pozornost J