ZS1BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1 úvodní informace Mgr. Tereza Krčmářová Jaro 2016 350182@mail.muni.cz Informace k zápočtu •Docházka (2 možné absence – omlouvat se emailem/vložit omluvenku do ISu) • •Pomůcka (prezentace + seminární práce - sepsání informací o cílové skupině a využití pomůcky) • •Aktivní účast na semináři • •Obsah testu bude z přednášky, semináře a knihy - • • PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a uprav. vydání. Brno: Paido Brno, 2010. 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0. • • POMŮCKA •Neodprezentuji a neodevzdám info o pomůcce – nejsem připuštěna k testu !!! • •1. strana – název semináře, „Pomůcka“, téma (pro koho pomůcka je), jméno, příjmení, jméno cvičícího •2. – 3. strana – text o tématu a pomůcce •4. strana – fotky •5. strana – literární zdroje dle citační normy!! • •1,5 řádkování, písmo Times New Roman, vel. 12, okraje 2,5 POMŮCKA •Nebudou v semináři dvě stejné!! • •Možnost zpracování až po konzultaci a schválení • •Nevhodné, nedostačující, špatně zpracované budou navráceny k přepracování • •Maximální termín odevzdání nahráním do ISu: 13. května 2016 POMŮCKA - témata •Žák pohybující se pomocí vozíku, zhoršená hybnost pravé ruky •Žák s Downovým syndromem •Žák s lehkým mentálním postižením •Žák s percepční nedoslýchavostí, jednostrannou (ztráta 50 – 60 dB) – kompenzace sluchadly •Žák s Myopia gravis (těžká krátkozrakost) – korekce brýlemi POMŮCKA - témata •Žák s balbuties (koktavost) •Žák s dyslexií, IQ nad průměrem •Žák s dyslexií, dysgrafií, IQ v normě •Žák s dyslexií, dysgrafií, dysortografií •Žák s ADHD, IQ nad průměrem •Žák s totální slepotou, ovládá Braillovo písmo •Žák s praktickou hluchotou (ztráta 95 dB) – komunikuje verbálně (odezírání) • POMŮCKA - témata •Žák z nepodnětného socio-kulturního prostředí, sociálně slabá rodina (nespolupracuje), IQ v normě •Žák z rodiny imigrantů ze země Blízkého východu, částečná znalost češtiny •Žák s Autismem (prvky autismu) •Mimořádně nadaný žák • •Další – na základě konzultace •Dotazy k pomůcce ?? •Dotazy k semináři ?? • • •„Jaké máte zkušenosti se speciální pedagogikou?“ Děkuji za pozornost … •… a přeji klidný semestr! J