Úkol 5: Aplikujte komplexní rozvíjející hodnocení na souvislé praxi a uskutečněte jeho reflexi podle modelu ALACT. Charakteristiky hodnocení Popis Moje jednání Zpětný pohled na mé jednání Poučení /uvědomění si… Zavedení změny, alternativní postup Reflexe změny Rovnováha mezi autonomním a heteronomním hodnocením Důraz je kladen na jejich průnik a součinnost, kdy dochází k „společnému setkání se“ nad výsledky své činnosti, nad společným plynutím myšlenek a jejich doznívání. Jasná cílová orientace Hodnocení je úzce spjato s cíli – dovednost správně je zvolit, sdělit, poskytovat k nim odpovídající úkoly a zpětnou vazbu v daném čase ovlivňuje pokrok žáka a jeho výsledky. Variabilita metod a forem hodnocení Existují-li různé styly učení a preferované styly inteligence, pak bychom měli společně s žáky vyjadřovat výsledky výuky různými formami, neboť každý vyjadřovací prostředek má svá specifika a to i v dopadu na individualitu dítěte. Akcent na formativní hodnocení Propojuje funkce hodnocení, provází žáka učebním procesem a směřuje k jeho maximu. Komunikace výsledků Vhodně zvolený způsob komunikace o procesu a výsledcích učení mezi učitelem, žákem a rodiči v dostatečně pravidelné frekvenci. Komplexnost hodnocení Hodnocení všech dimenzí osobnosti žáka. Jen takové hodnocení příznivě ovlivňuje všechny kvality života žáka.