Inkluzivní škola, její kvalita
Inkluzivní škola, její kvalita
Za inkluzivní školu považujeme školu hlavního vzdělávacího proudu, v níž je uskutečňováno inkluzivní vzdělávání. To se děje skrze implementaci hodnot, jako je rovnost (spravedlnost), respektování odlišnosti a principů participace (účast, zapojení, spolurozhodování) na životě třídy, školního společenství a komunity, spolupráce, sounáležitosti v praxi (viz hodnotové exlicitní vyjádření inkluze in Ainscow et al., 2006; Arnesenová, Alen, & Simonsen, 2009;).
Kvalita školy není absolutní hodnotou, můžeme ji vyjádřit pomocí určitých charakteristik v různých oblastech, které spolu vzájemně souvisejí a můžeme ji vyjádřit z pohledu různých účastníků, jichž se edukace týká, i z pohledu zaměření školy.
Oporou při studiu vám bude kapitola 3 publikace Inkluze v teorii a praxi a další podpůrné materiály.
Úkol 2: V čem podle vás spočívá kvalita inkluzivní školy? Připravte si 10 charakteristik kvalitní inkluzivní školy.