Tabulka: Strukturace cílů na podporu inkluze v systému ve stěžejních strategických a koncepčních dokumentech (Kratochvílová, 2013). Systémové pojetí cílů Dokument Obsahové zaměření Národní a regionální strategické cíle Národní program rozvoje vzdělávání – Bílá kniha · Východiska a předpoklady vzdělávací politiky, její cíle a principy · Princip inkluzivní školy a zajištění maximálně dosažitelné úrovně vzdělávání všech žáků Národní akční plán inkluzívního vzdělávání · Konkretizace opatření k inkluzivnímu vzdělávání Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy krajů · Cíle a opatření vedoucí ke zkvalitnění vzdělávání a výchovy, které se týkají podpory inkluzivního vzdělávání a zabezpečení péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s cílem podpořit rovné příležitosti ve vzdělávání. Národní kurikulární cíle Rámcové vzdělávací programy (RVP ZV) · Cíle vzdělávání · Vymezení podmínek pro zabezpečení péče o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami a nadané Školní kutikulární cíle Školní vzdělávací programy · Poslání školy, její hodnoty · Vize a cíle inkluzivní školy · Rozpracování podmínek péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a nadané v podmínkách školy a jejich realizaci v praxi · Cíle rozvíjející spolupráci s externím prostředím školy Cíle pro rozvoj třídy Strategie rozvoje třídy · Cíle rozvíjející inkluzivní prostředí třídy pro všechny žáky zejména z hlediska psychosociálního, hodnotového a postojového Cíle pro rozvoj žáků Tematické plány Individuální vzdělávací plány Plány osobního rozvoje žáků · Individualizace cílů vzhledem ke stanovenému kurikulu · Výukové strategie a podmínky výuky pro zabezpečení potřeb všech žáků s důrazem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami