Cvičení 5 - Hodnocení, čtvrtletní test tabulka s aktivitami: aktivita četnost za pololetí bodové ohodnocení opakovací testy 4 až 6 5 bodů/test ústní zkoušení 1 (maximálně 2) 20 bodů práce s mapou 1 10 bodů hodnocení: čtvrtletní test - 2x25 bodů = 50 bodů (50%) opakovací testy - 4x5 bodů = 20 bodů (20%) ústní zkoušení - 1x20 bodů = 20 bodů (20%) práce s mapou - 1x10 bodů = 10 bodů (10%) stupnice hodnocení: procenta v pololetí známka na vysvědčení 100 - 90 1 90 - 80 2 80 - 65 3 65 - 50 4 65 a méně 5 Příprava na 1 čtvrtletí: podle ŠVP na ZŠ Novolíšeňská pro 7 třídu jsem vybral těchto 15 hodin: 1. Národnosti a jazyky Evropy -zapamatují si jazykové skupiny Evropy -popíší národnostní a jazykové složení obyvatel státu, na příkladu Belgie -vyjmenují alespoň 3 národnostní skupiny, které nemají vlastní stát 2. Náboženství a hustota zalidnění Evropy -zdůvodní velké množství muslimů na Balkánském poloostrově a také ve Francii -vysvětlí rozdílnou hustotu zalidnění mezi státy, na příkladu Skandinávie a Západní Evropy -pojmenují nejrozšířenější náboženství Evropy a jsou schopni přibližně vymezit jejich rozšíření 3. Opakování přírodních podmínek - pro zemědělství -zakreslí do mapy nejvýznamnější evropské nížiny -porovnají klimatické podmínky různých států, na příkladech Finska, České Republiky a Řecka 4. Zemědělství -vysvětlí vznik významných evropských obilnic a vlivy vedoucí k jejich vzniku (půda, klima, nadmořská výška) -seskupí plodiny podle klimatického pásu, ve kterém se pěstují -porovnají zemědělství 2 států Evropy, na příkladu Německa a Řecka 5. těžba a energetika -přiřadí nerostné suroviny ke státům, ve kterých se nejvíce těží -rozlišuje mezi obnovitelnými a neobnovitelnými zdroji a vysvětlí rozdíl -vysvětlí důležitost obnovitelných zdrojů energie 6. Průmysl Evropy -vysvětlí pojem Průmyslová revoluce a ví, kde vznikla -k průmyslu přiřadí typický stát pro tento průmysl 7. Regionalizace Evropy - Střední, Severní a Západní Evropa -na mapě dokáže zakreslit tyto regiony a státy do nich náležející -vysvětlí, proč jsou Česká Republika a Polsko často zařazovány do Východní Evropy (Železná opona) 8. Regionalizace Evropy - Jižní, Jihovýchodní a Východní Evropa -na mapě dokáže zakreslit tyto regiony a státy do nich náležející -zdůvodní zařazení Slovinska do regionu Jihovýchodní Evropy 9. a 10. Střední Evropa 11. Severní Evropa 12. Západní Evropa 13. Jižní Evropa 14. Jihovýchodní Evropa 15. Východní Evropa -zapamatuje si typické vlastnosti a charakteristiky států jednotlivých regionů -vysvětlí vznik jádrových oblastí (obyvatelstva, zemědělství a průmyslu) a vliv přírodních podmínek na jejich vznik -vysvětlí důvod, proč nejsou některé státy členy určitých organizací, na příkladu Norska a Evropské unie a Švýcarska a NATO -vyjmenuje významné průmyslové a zemědělské oblasti jednotlivých států -jsou schopni roztřídit státy podle státního zřízení Čtvrtletní test: 1. Roztřiď obnovitelné a neobnovitelné zdroje (2b): dřevo, zemní plyn, biomasa, větrná energie 2. Zakroužkuj z nabídky státy, které jsou monarchie (2b): Velká Británie, Rakousko, Švýcarsko, Španělsko, Lucembursko, Finsko, Rusko, Belgie 3. Vyjmenuj 4 nejrozšířenější náboženství Evropy a ke každému napiš jeden typický stát (2b): 4. Vysvětli pojem „průmyslová revoluce“ a napiš, ve kterém státě vznikla a kdy probíhala (2b): 5. Popiš národnostní a jazykové složení Belgie = 2 národy, 2 jazyky (2b): 6. Zakresli do slepé mapy nejvýznamnější evropské nížiny = evropské obilnice, minimálně 3 (2b): 7. Obecně charakterizuj rozdíly států Severní a Jižní Evropy, do slepé mapy zaznač státy náležející do těchto dvou regionů, stačí 4 největší státy Jižní Evropy (4b): 8. Porovnej v základních bodech zemědělství Německa a Řecka (3b): 9. Vysvětli rozdílnou hustotu zalidnění Norska a Nizozemí (2b): 10. Zhodnoť, zda je pro Českou Republiku výhodné být v Evropské unii, případně proč to výhodné není. Zhodnoť, proč nechce být Norsko jeho součástí. (místo Norska můžeš hodnotit i Velkou Británii) (4b)