Literatura GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E, NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2008. KLOOSTER, D. Co je kritické myšlení. Kritické listy, 2000, roč. 1, č. 1–2, s. 8–12. KOŠŤÁLOVÁ, H., ŠAFRÁNKOVÁ, K., HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI, 2010. [online] [cit. 12. 10. 2016]. Dostupné z WWW: . ALTMANOVÁ, J. a kol. Čtenářská gramotnost ve výuce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011. [online] [cit. 12. 10. 2016]. Dostupné z WWW: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/11/ctenarskagramotnost_final.pdf. MEREDITH, K., STEELE, J. L., TEMPLE, K., WALTER, S. Příručky k programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení 1–8. Praha: Kritické myšlení, 1997. RUTHOVÁ, N. (ed.) Učím s radostí. Praha: Strom, 2003. ŠAFRÁNKOVÁ, Kateřina – KOŠŤÁLOVÁ, Hana. Čítanka pro přemýšlivé učitelky a učitele. Praha: Občanské sdružení Kritické myšlení, 2007. TUŠKOVÁ, J. M. Kritické myšlení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti. In Havel, J. – Najvarová, V. a kol. Rozvíjení gramotnosti ve výuce na 1. stupni ZŠ. Brno: MU, 2011. VĚŘÍŠKOVÁ, Irena – KRÜGER, Květuše – BĚLINOVÁ, Eva. Kudy vede cesta ke čtenáři? Rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. Praha: GAC, 2007. WILDOVÁ, Radka a kol. Čtenářská gramotnost a podpora jejího rozvoje ve škole. Praha: Univerzita Karlova, 2012. Časopisy Kritické listy (2000–2013) Kritická gramotnost – registrace odběru časopisu: http://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu// Internetové adresy Kritické myšlení: www.kritickemysleni.cz