Poradenství a intervence u dospělých osob 1
Základní informace
Požadavky:
Úkol:
Nastudujte si význam pojmu naučená bezmocnost (learned helplessness, erlernte Hilflosigkeit) podle Martina E. P. Seligmana.
Uveďte příklady ze života lidí s postižením či znevýhodněním a tyto představte, forma představení je dle Vaší volby (např. myšlenková mapa, úvaha, komentované video ap.). Využijte příkladů z vlastní praxe či literatury.
Dále se vyjádřete k následujícím bodům:
Jaká je role poradenských služeb při předcházení naučené bezmocnosti?
Vyhledejte dvě odborné studie (teoretické či výzkumné) zabývající se tímto tématem. Vypracujte anotace těchto textů.
Výslednou práci vložte do odevzdávárny nejpozději do 28.5.
Zdroje k samostudiu (v AJ a NJ)
text + video (AJ) Learned helplessness
text (NJ) Erlernte Hilflosigkeit
Depression: das Konzept der erlernten Hilflosigkeit
video (NJ) Erlernte Hilflosigkeit (Kurzfassung)
- aktivní přístup k výuce a na semináři
- vypracovaný úkol - úkol je splněný až jeho splnění potvrdí vyučující (vypracování a vložení do odevzdávárny je pouze první krok, poté můžou následovat výzvy k úpravám či doplnění. Sledujte poznámkový blok u odevzdávárny!).
Úkol:
Nastudujte si význam pojmu naučená bezmocnost (learned helplessness, erlernte Hilflosigkeit) podle Martina E. P. Seligmana.
Uveďte příklady ze života lidí s postižením či znevýhodněním a tyto představte, forma představení je dle Vaší volby (např. myšlenková mapa, úvaha, komentované video ap.). Využijte příkladů z vlastní praxe či literatury.
Dále se vyjádřete k následujícím bodům:
Jaká je role poradenských služeb při předcházení naučené bezmocnosti?
Vyhledejte dvě odborné studie (teoretické či výzkumné) zabývající se tímto tématem. Vypracujte anotace těchto textů.
Výslednou práci vložte do odevzdávárny nejpozději do 28.5.
Zdroje k samostudiu (v AJ a NJ)
text + video (AJ) Learned helplessness
text (NJ) Erlernte Hilflosigkeit
Depression: das Konzept der erlernten Hilflosigkeit
video (NJ) Erlernte Hilflosigkeit (Kurzfassung)