Sociologie nerovnosti a postižení 25. 3. 2017 Postoje k inkluzi •Jaký je váš postoj k začleňování následujících typů dětí do tříd v běžných školách? a)Romské děti b)Děti ze sociálně znevýhodněného prostředí c)Děti s nejlehčími formami mentálního postižení d) A)Jsem určitě pro B)Jsem pro, za určitých podmínek C) C) Jsem určitě proti Výzkum: Sociální inkluze ve vzdělávání •Median pro EDUin •1027 respondentů, reprezentativní pro č. populaci 18 a více let •Kvótní výběr •Dotazníkový výzkum •Podzim 2016 Výzkumné otázky •V čem spočívají kořeny odmítavého postoje veřejnosti vůči inkluzi? Jaké jsou důvody v pozadí veřejně deklarovaných postojů a nakolik se důvody a deklarace shodují? •Jak významná je vyhraněnost odpůrců (příznivců) společného vzdělávání? Existuje skupina, kterou by bylo možné v jejích postojích ovlivnit? Jak je velká? Jak ji lze definovat? •Jaké kroky v další komunikaci o společném vzdělávání by mohly vést ke změně postojů takové části veřejnosti, aby došlo minimálně k vyvážení, v ideálním případě ke změně většinového postoje veřejnosti vůči společnému vzdělávání? • Jaký je váš postoj k začleňování následujících typů dětí do tříd v běžných školách? Argumenty proti inkluzi •http://www.eduin.cz/tiskove-zpravy/tiskova-zprava-jake-jsou-skutecne-postoje-verejnosti-k-inkluzi/