4. SEMINÁŘ – ODKAZY NA STUDIJNÍ MATERIÁLY (na 5. seminář a ke zkoušce ze školní pedagogiky) Po prostudování zadaných materiálů byste měli být schopni: · porozumět pojmům formativní a sumativní hodnocení; · s využitím sdílené zkušenosti formulovat svůj názor na přínos a význam formativního hodnocení pro proces učení se; Navrhněte, jak byste mohli využít formativní hodnocení: · ve výuce konkrétního předmětu; · k rozvoji žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Formativní a sumativní hodnocení žáků ve škole http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=11275 Karel Starý: Sumativní a formativní hodnocení http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/992/SUMATIVNI-A-FORMATIVNI-HODNOCENI.html/ Katalog podpůrných opatření – 4.6.2.2 Formativní hodnocení http://katalogpo.upol.cz/socialni-znevyhodneni/hodnoceni/4-6-2-2-formativni-hodnoceni/ Formativní hodnocení: případová studie http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_05_Formativn%C3%AD_355_371.pdf Zdroj pro testování žáků v různých předmětech Česká školní inspekce – testy https://set.csicr.cz/