1. Popište, případně načrtněte, proces výuky v situaci, a) Výsledek obrázku pro učení žáka kdy učitel přemýšlí o učení žáka; Výsledek obrázku pro učitel b) kdy učitel přemýšlí o vlastním učení. 2. a) Napište, jaká jsou kritéria pro dobře stanovený cíl výuky. Uveďte kromě kritérií i příklad dobře formulovaného cíle výuky. b) Vysvětlete pojmy: kognitivní, afektivní a psychomotorický cíl. 3. Formulujte, k čemu učiteli slouží důkazy o učení žáků? Kdy a jakým způsobem je může získávat? Jaká je souvislost mezi cíli výuky a zdroji důkazů o učení? 4. Jaké vlastnosti by měly mít otázky a úkoly, které připravujeme pro své žáky, chceme-li, aby byla výuka kognitivně náročná? Výsledek obrázku pro učební úlohy 5. Jmenujte a) autory, kteří stáli u zrodu sociálně-kognitivního konstruktivismu; b) principy, z nichž vychází konstruktivistická výuka. Výsledek obrázku pro vygotskij Výsledek obrázku pro piaget 6. Stručně popište, v čem spočívá rozdíl mezi metodami a formami výuky? Uveďte příklady. 7. Proč nelze skupinovou výuku ztotožňovat s kooperativním učením? Jaké znaky by měla vykazovat skupinová výuka, aby v ní probíhalo kooperativní učení? Výsledek obrázku pro skupinová výuka 8. Co přináší genderově citlivá pedagogika žákům? Napište, které genderové stereotypy mohou ovlivňovat učení žáků. Výsledek obrázku pro gender