PdF MU Brno Učitelství 1. stupně ZŠ Název projektu: Student: Typ studia: Skupina: Ročník: Školní rok: Sebehodnocení studenta 5 4 3 2 1 N Velmi úspěšně Téměř úspěšně Úspěšně Částečně neúspěšně Zcela neúspěšně Kriterium nelze použít Práce splňuje obsahově i realizací požadavky na projekt (viz charakteristické znaky projektové metody) Vhodně zvolím úkol, problém pro projekt Vzhledem ke smyslu projektu zvolím vhodný výstup projektu Definuji vhodné a reálné cíle ve všech rovinách rozvoje osobnosti dítěte (kognitivní, psychomotorické, afektivní, sociální) Naplánuji předpokládaný soubor činností a úkolů při práci na projektu společně s žáky Flexibilně reaguji na potřeby žáků a změny v průběhu projektu Při projektové výuce jsem jako učitel v roli poradce Práce je správně po stránce jazykové úpravy I. NÁVRH PROJEKTU Název: Autoři: Realizace: ročník, třída, škola, datum Typ projektu: * * * * Smysl projektu: Výstup: Předpokládané cíle: kognitivní: afektivní: psychomotorické: sociální: Předpokládané činnosti: Organizace výuky: Předpokládané výukové metody: Předpokládané pomůcky: Způsob prezentace projektu: Způsob hodnocení: Kriteria hodnocení: II. Realizace projektu 1. Charakteristika třídy – ročník, počet žáků, počet chlapců, dívek, atmosféra ve třídě, integrovaní žáci, dovednost spolupráce, zda jsou žáci na projekty zvyklí….(vše, čím byste třídu charakterizovali). 2. Charakteristika jednoho vybraného žáka – nadaného, integrovaného, sociálně znevýhodněného, se speciálními vzdělávacími potřebami (ale nezařazeného k integraci)… a) jeho chování a výsledky v běžné (neprojektové výuce) – popis na základě pozorování při praxi b) jeho chování a výsledky při projektové výuce – popis na základě pozorování při projektu 3. Průběh projektu - podrobně popíšete průběh projektu, aby si jeho průběh dovedl představit čtenář, který ve třídě nebyl. 4. Ověření výsledků projektu (viz 3. ročník – metody ped. diagnostiky: dotazník, zkouška, obsahová analýza prací žáků – myšlenkové mapy, písemné práce, kresba, asociace… 5. Texty k projektu 6. Práce dětí, fotografie III. Sebereflexe (dle osnovy) 1. Jak se vám podařilo naplnit smysl pedagogického projektu? 2. Zhodnoťte splnění stanovených výukových cílů. 3. Které kompetence jste projektem rozvíjeli – RVP ZV? 4. Které výstupy dílčích předmětů ŠVP jste v projektu rozvíjeli? (vypište z ŠVP školy) 5. Se kterými průřezovými tématy RVP ZV projekt souvisel a jak? 6. Došlo v průběhu projektu k nějakým změnám oproti návrhu projektu? Pokud ano, popište k jakým. 7. Zhodnoťte podmínky pro realizaci projektu. 8. Jak hodnotíte volbu vyučovacích metod a forem výuky? 9. Co bylo přínosem projektu pro děti? 10. Co bylo přínosem projektu pro vás (školu…)? 11. Pokud byste realizovali projekt příště, co byste na něm změnili? 12. Můžete zformulovat nějakou zajímavost, která vás při realizaci projektu překvapila?