Zpětná vazba Výsledek obrázku pro feedback • •1) Zpětná vazba obsahuje hodnocení druhého člověka •2) Zpětná vazba je založena na popisu a faktech •3) Jde o kombinaci obojího • •Při hodnocení, které je vnímáno jako kritika, může dojít k snížení sociálního porozumění (Lee, Siegle, Dahl, Hooley, Silk, 2014) v kontextu mateřské kritiky ve vztahu k dospívajícím. •1) Hodnocení osoby (jeho identity) •2) Hodnocení jeho chování •3) Hodnocení situace • •„Úkol nebyl splněný do stanoveného termínu (důkaz), a z toho mi vyplývá (vyvození), že se nemůžeme posunout dál k dalšímu bodu procesu (důsledek)“. • • • „SBI model“ (Situation – behavior – impact model) •„Včera večer při hodině dějepisu (situace), někteří z vás vykřikovali během hodiny (chování) a mě to rušilo (dopad)“. • •„Včera večer při hodině dějepisu (situace) někteří z vás vykřikovali během hodiny (chování) a vedlo to k tomu, že jsme nakonec nic neudělali/psali písemku (dopad), říkám to proto, aby se to dnes neopakovalo (příležitost)“. • • • Nenásilná komunikace •1) Pozorování •2) Pocity •3) Potřeby •4) Prosba • •„Když vidím, že v té úloze je jen výsledek a ne postup řešení (pozorování), nejsem z toho nadšený (pocit), protože považuji za důležité učit vás přemýšlet o způsobu řešení matematických úloh (potřeba), mohl bys je tam prosím příště psát/dospat (prosba)?“ Jak přijímat zpětnou vazbu •Jak nás naučili poslouchat kritiku? •Máme otevřenou nebo uzavřenou mysl? Růstové versus fixní nastavení mysli – C. Dwecková •Emoční křivka (Cozolino, 2013) cítíme se v interakci bezpečně, pak se přijímá zpětná vazba lépe, i když obsahuje hodnocení. • • Výsledek obrázku pro inverted u theory Míra emoční aktivace Schopnost naslouchat