7. lekce: Dialogické vyučování Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. lojdova@ped.muni.cz }Cvičení: }přeložený list papíru 1)vlastní charakteristika dialogického vyučování 2)porovnání s odborným textem (Šeďová: Co je dialogické vyučování, Komenský, roč. 140, č. 1, 2015). } }Žáci hovoří často a jejich promluvy jsou dlouhé. }Učitelé kladou žákům otevřené otázky, jejichž cílem je podnítit je k přemýšlení. }Žáci vykonávají myšlenkovou práci, neopakují naučená fakta. Žáci argumentují. }Učitel poskytuje žákům zpětnou vazbu, snaží se jejich myšlenky rozvíjet, povzbudit je k jejich prohloubení a rozpracování. }Úkolem žáků není pouze odpovídat na otázky učitele. Sami kladou otázky, diskutují mezi sebou. }Znalosti nejsou chápány jako předem dané, nýbrž jako postupně konstruované v interakcích mezi učitelem a žáky.