ÚVOD DO APLIKOVANÉ BEHAVIORÁLNÍ ANALÝZY - přípravný kurz pro behaviorální techniky (RBT™) Charakteristika kurzu Kurz představí pohled behaviorální vědy na člověka, jeho chování a vztah k fyzickému a sociálnímu prostředí. Budeme se zabývat behaviorálním vysvětlením příčin chování a analýzou vlivu různých faktorů prostředí na chování člověka. Kurz se věnuje jak teorii aplikované behaviorální analýzy, tak její aplikaci v praxi. Absolventi porozumí základním metodám a technikám měření chování, zpracování dat o chování, postupům při učení adaptivních dovedností a redukci problémového chování. Součástí studia jsou též etické aspekty behaviorálně analytické intervence. Obsah studia jev souladu s požadavky Komory pro certifikaci behaviorálních analytiků (BACB) na vzdělávání behaviorálních techniků. Témata kurzu Úvod do aplikované behaviorální analýzy Definice a měření cílového chování Postupy při behaviorálním hodnocení Postupy při učení dovedností I. Redukce problémového chování Postupy při učení dovedností II. Role RBT při intervenci Etické povinnosti RBT Průběh kurzu a způsob jeho ukončení Docházka do kurzu není povinná. Účastníci kurzu celoživotního vzdělávání získají osvědčení o absolvování kurzu akreditovaného v rámci systému DVPP. Podmínkou získání osvědčení je 80% účast na seminářích v rozsahu 40 hodin, splnění zadaných úkolů a úspěšné absolvování závěrečného testu. Ukončení předmětu pro studenty studijních oborů Pedagogické fakulty MU je založeno na vypracování a odevzdání tří průběžných úkolů, které musí být vloženy do IS v příslušném časovém období. Termín zkušebního testu bude stanoven ve vzájemné shodě vyučujícího a studentů se 14denním předstihem. Průběžné úkoly Všichni studenti kurzu budou plnit v průběhu kurzu tři průběžné úkoly, které budou postupně zadávány vyučujícími. Studenti studijního oboru Speciální andragogika budou vypracované úkoly vkládat do příslušných odevzdáváren otevřených vždy do termínu následujícího kurzu (tj. do 13.4.; 5.5. a 19.5. do 08.00). Účastníci kurzu celoživotního vzdělávání budou vypracované úkoly odevzdávat přímo vyučujícímu v listinné/tištěné podobě. Výčet průběžných úkolů: 1. Využití pozitivního posilování v konkrétním případě (např. u rodinných příslušníků, ve třídě nebo u domácích zvířat) 2. Analýza úkolu (K. Dillenburger) 3. Měření chování Kontaktní informace Administrativní a organizační záležitosti: Ivana Márová, Ph.D. Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání, PdF MU marova@ped.muni.cz