IVp117 Reflektivní seminář k praxi 2
Požadavky a úkoly
Požadavky:
Úkoly:
1. Připravit jednu aktivitu zaměřenou na rozvoj, nácvik, procvičování.
Studenti přípravu zpracují písemně dle zadání, představí ji na semináři 09.04. a vloží do odevzdávárny do 08.04. (úkol je splněn až po schválení vyučujícím).
2. Připravit téma dle zadání, prezentovat na semináři a aktivně se podílet na diskusi.
Studenti se rozdělí do dvou skupin. Každá si vybere jedno téma, zpracuje ho dle zadání. V určený termín jedna skupina své téma a návrhy postupu představí, ostatní diskutují, nabízí další pohledy a návrhy na postup.
- aktivní účast na seminářích
- splnění dvou úkolů
Úkoly:
1. Připravit jednu aktivitu zaměřenou na rozvoj, nácvik, procvičování.
Studenti přípravu zpracují písemně dle zadání, představí ji na semináři 09.04. a vloží do odevzdávárny do 08.04. (úkol je splněn až po schválení vyučujícím).
- Plán aktivity bude zahrnovat: název aktivity, pro koho je určena, cíl, časový plán, postup, pomůcky, příp. další relevantní informace
- Může se jednat o aktivitu zaměřenou na nácvik práce s penězi, procvičování paměti, rozvoj komunikace, příprava jednoduchého jídla, rozvoj smyslového vnímání, příprava na pohovor, atp.
- Aktivitu můžete na své následující praxi vyzkoušet.
2. Připravit téma dle zadání, prezentovat na semináři a aktivně se podílet na diskusi.
Studenti se rozdělí do dvou skupin. Každá si vybere jedno téma, zpracuje ho dle zadání. V určený termín jedna skupina své téma a návrhy postupu představí, ostatní diskutují, nabízí další pohledy a návrhy na postup.
- Motivace - prezentace na semináři 12.3.
- Klient/ka se nechce účastnit domluvené aktivity mimo domov/bydlení. Např. naplánovaný výlet se skupinou, zaplacený pobyt v lázních
- Zamyslete se nad významem a způsoby motivace dospělých klientů a doporučte, jak v dané situaci postupovat.
- Vyhledávání pozornosti - prezentace na semináři 26.3.
- Klient/ka za vámi velmi často chodí a něco chce (na něco se zeptat, něco řešit, opakovaně řešit totéž...), vyžaduje okamžitou pozornost, okamžité řešení, nedokáže vyčkat, až bude na řadě, při nedosažení svého neadekvátní reakce.
- Zamyslete se nad tím, co může být důvodem takovéhoto chování klienta/klientky, jak se může odrážet do jednání pracovníka a doporučte možné postupy.