Textové pole: ZNALOSTNÍ KOOPERATIVNÍ BINGO Lze je využít jak pro úvodní průzkum, co o daném tématu žáci již vědí z dřívějška, tak pro průběžné či závěrečné opakování k danému tématu. Je to soutěž, v níž vítězí žák, jenž jako první získá od svých spoluhráčů odpovědi na všechny otázky obsažené v hracím plánu. Tím má také automaticky maximální počet vyplněných řad/linií. POSTUP AKTIVITY v Každý žák dostane od učitele týž hrací plán (zatím rubem nahoru – aby všichni začali zároveň). v Na hracím plánu je tabulka a v ní 4 x 4 otázky z různých předmětů. (Pro svůj předmět si pak učitel chystá otázky už monotematicky.) v Na tomto hracím plánu jsou tedy 4 řady vodorovné, 4 svislé a 2 řady úhlopříčné. v Každý žák si svůj hrací plán podepíše. v Po odstartování soutěže učitelem má každý žák pokládat svým spolužákům konkrétní otázky (podle hracího plánu) s cílem získat na ně správnou odpověď. v Tázaný nabídne odpověď (nebo řekne, že neví – hlavně nezdržovat, jde o čas). v Tázající se zváží, zda je nabízená odpověď správná. Pokud ano, nechá si ji do svého hracího plánu zapsat odpovídajícím. Pokud ne, nenechá si ji zapsat. v Pokud žák zjistí nebo si během aktivity uvědomí, že má některou z již zapsaných odpovědí ve svém hracím plánu špatně, nic už s tím nemůže dělat. v Počet otázek, jež smí žák položit jednomu dotazovanému, není limitován. v Žák smí od jednoho spoluhráče získat zápis odpovědí na maximálně 3 otázky. v Dotazovaný nesmí záměrně odpovídat mylně, neúplně či jakkoli „mlžit“. v Učitel, který hraje se svými žáky, SMÍ odpovídat jakkoli mylně či neúplně a také smí přijmout na svůj hrací plán mylnou odpověď. (Bylo by to pro žáky velmi jednoduché zeptat se učitele...) v Jakmile někdo ze zúčastněných obdrží poslední chybějící odpověď, zvolá „BINGO“ – tím hra končí a všichni se vracejí na svá místa k vyhodnocení. POSTUP PO SKONČENÍ AKTIVITY v Učitel vyzve žáky, aby si spočítali všechny řady, v nichž mají všechny odpovědi. Toto číslo si žáci zapíší do bubliny „První součet dosažených řad“ v Učitel vyzve žáky, aby ukázali počet řad počtem zvednutých prstů. v Nyní prochází učitel jednotlivé otázky binga a sjednocuje se se žáky na požadovaných odpovědích. (Pozor na otázky, jež umožňují více odpovědí...) v Učitel opět vyzve žáky, aby si spočítali všechny řady, v nichž mají kompletní SPRÁVNÉ odpovědi. Toto číslo si žáci zapíší do bubliny „Počet správných řad“. v Učitel vyzve žáky, kteří souhlasí se zveřejněním svého prvního součtu, aby se na jeho pokyn přihlásili: Kdo má 1 správnou řadu? Kdo má 2? ... Kdo má 10 správných řad? v Co ovlivnilo můj dnešní výsledek? Co mohu udělat příště jinak, abych byl úspěšnější?... Podle „seznamovacího binga“ manželů Janíkových (Výchova ke zdravému živ.stylu) upravil Libor Kyncl.