DIAMANT Metoda vedoucí žáky k vybavení toho nejpodstatnějšího, co si oni sami o tématu myslí: z pozitivního i negativního nazírání. Umožňuje úvodní evokaci i závěrečnou reflexi tématu. Grafická podoba diamantu Jedno slovo: Téma Dvě slova: Jaké téma je podle mě = autora (jaké má vlastnosti) Tři slova: Co téma dělá, co se s ním děje Čtyři slova: Čtyřslovný syntakticky propojený výraz (věta) Pozitivní stránka tématu Čtyři slova: Čtyřslovný syntakticky propojený výraz (věta) Tři slova: Co téma dělá, co se s ním děje Dvě slova: Jaké téma je podle mě = autora (jaké má vlastnosti) Jedno slovo: Synonymum, obraz, metafora pro téma Negativní stránka tématu Příklad diamantu na téma móda: MÓDA veselá překvapivá pozitivní vzrušuje inspiruje přitahuje Vytváří nečekané umělecké kreace. Mladým lidem bere osobitost. negativní ohlupuje omezuje stresuje drahá jednorázová UTRÁCENÍ