SNĚHOVÁ KOULE Využití aktivity * Evokace: Sepsání a seskládání co nejvíce možností, jimiž skupiny reagují na vstupní otázky učitele * sjednocení v chápání pojmů, zjištění, co všechno ostatní skupiny samy od sebe znají, vědí, najdou, dokáží, pojmenují, vysvětlí… * Reflexe: návrat k evokačním záznamům, jejich úpravy, zpřesnění, dopisování Popis aktivity 1. Rozdělení žáků do skupin (každá skupina bude psát „svojí“ barvou) 2. Učitel dá každé skupině flipový papír se zapsanou otázkou/problémem. Úkolem každé skupiny je sepsat (čas cca 5 minut) k otázce co nejvíce reakcí, odpovědí. 3. Skupiny si vymění flipové papíry/zadání = posunou je např. ve směru hodinových ručiček. Tak se ke každé skupině dostane nová učitelova otázka a minulou skupinou spolužáků sepsané odpovědi. Úkolem je nyní: - pročíst si již sepsané odpovědi - vyjádřit k nim svůj vztah (otazník, fajfka…) - připsat další možné odpovědi 4. Následují další a další posunutí zadání na flipových papírech – až se ke skupinám žáků dostanou jejich původní zadání. Jejich úkolem nyní bude: - prostudovat si všechny odpovědi sepsané všemi skupinami - vybrat ty odpovědi, které skupina preferuje, považuje za správné - připravit se svůj výběr zdůvodnit a okomentovat - eventuálně vybrat i ty odpovědi, které skupina považuje za zajímavé, kuriozní… - postupné prezentace jednotlivých skupin Tutéž techniku lze realizovat s na stěnu přilepenými flipovými papíry + posunují se žákovské skupiny Pomůcky: flipové papíry, fixy Příklady témat Téma MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE v Do jakých skupin patříte? Co z toho máte a čím do nich vy přispíváte? v Jaké vás napadají důvody PROTI existenci mezinárodních organizací? v Proč je dobré, aby existovaly mezinárodní organizace? v Proč má ČR patřit do mezinárodních organizací?