Informace ke kolokviu: Jaro 2018 Vyučující: Sochor Pavel Student vypracuje projekt (zpracovaný formou PowerPoint + video, weby škol a jejich projektů aj.) na vybrané téma. Témata pro tvorbu projektu (student si zvolí jedno): Témata pro tvorbu projektu: 1) Zobrazování žáka s postižením ve filmu, fotografii a výtvarném umění. 2) Kulturní instituce podporující inkluzivní trendy ve školách u nás i v zahraničí. 3) Talentovaný žák s postižením v inkluzivní škole. V závěru kurzu budou studenti schopni reflektovat získané znalosti a dovednosti v prostředí inkluzivní kultury respektující specifické potřeby žáků s postižením a jejich rodin. Studenti tak budou schopni na konci kurzu identifikovat vybrané aspekty specifických potřeb žáka s postižením jak v roli tvůrce kulturních aktivit (film, fotografie, výtvarné techniky aj.), tak jako příjemce kulturních hodnot ve školním i mimoškolním prostředí. Studenti budou schopni upozornit na bariéry – kulturní exkluzi – rodiny žáka s postižením a navrhnout možná proinkluzivní řešení. Struktura projektového záměru: 1. Téma 2. Definice problému (komparace existujících, absentujících pro-inkluzivních projektů ve školství, možné nové postupy inspirované ze zahraničí aj.) 3. Cílová skupina 4. Doposud užívaná řešení (příklady dobré a špatné praxe) 5. Návrh nových řešení (vlastní, inovace) 6. Přínos pro cílovou skupinu