??? FEUERSTEINOVO ??? Prof. Reuven Feuerstein (1921-2014) •„Inteligence není fixní, ale lze ji měnit.“ https://cs.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein Reuven Feuerstein •izraelský klinický, vývojový a kognitivní psycholog •teorie o modifikovatelnosti inteligence •zakladatel Mezinárodního centra pro zvýšení učebních schopností The International Center for the Enhancement of Learning Potential (ICELP) v Jeruzalémě v Izraeli https://cs.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein ??? INSTRUMENTÁLNÍ ??? •více než 500 stránek cvičení „papír a tužka“, rozdělených do dvaceti instrumentů •zaměřeny na specifický kognitivní deficit •cvičení mohou být rozdělena do 3 kategorií podle úrovně gramotnosti • •s instrumenty je možné pracovat s dětmi od 8 let •horní hranice neuvedena •BASIC i pro děti předškolního či mladšího školního věku a pro ty, kteří jsou ve svých kognitivních funkcích více limitováni •stupňována obtížnost a složitost http://www.ucime-se-ucit.cz/o-metode/ ??? OBOHACOVÁNÍ ??? Cíle a podcíle •vedení ke kvalitnějšímu a samostatnějšímu učení •co možná největší nezávislost • •zlepšení deficitních kognitivních funkcí •osvojení si základních představ, názorů, operací •vytváření vnitřní motivace prostřednictvím utváření zvyků •vytváření motivace uvnitř úkolů •vytváření vhledu a hloubavého myšlení •rozvoj aktivního učení •