POZOROVÁNÍ PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA SLEDUJTE POZORNĚ TENTO VIDEOZÁZNAM VÝUKY •https://www.youtube.com/watch?v=nAVBM8npTLQ&index=2&list=PLbb8j-uXWuKrcPv66mb8SyCDPD0_SO-J6 • •Co vidíte a slyšíte, pokud se zaměříte na pedagogickou komunikaci a interakci? •Dělejte si poznámky. VÝSLEDKY NESTRUKTUROVANÉHO POZOROVÁNÍ •Čeho jste si všimli? Co jste si poznamenali? • •Lišily se postřehy studentů různých oborů/aprobací? • •Komu a v jaké situaci byste nestrukturované pozorování doporučili? • DRUHÉ POZOROVÁNÍ VIDEOZÁZNAMU •Vyberte si jedno z předložených zadání pro pozorování. • •Při práci ve skupině promyslete, jak budete zvolený jev pozorovat. •Například: definujte si, co všechno může zahrnovat neverbální komunikace vyučujících, jak ji lze rozpoznat, jak se projevuje. • TŘETÍ POZOROVÁNÍ VIDEOZÁZNAMU •Při třetím pozorování videozáznamu vyplňujte pozorovací arch. •skupina A – arch zaměřený na žáky •skupina B – arch zaměřený na učitele •Zaznamenávejte i frekvenci výskytu jevů, popřípadě jejich intenzitu (například na škále 0 – 5). REFLEXE POZOROVÁNÍ •V čem spočívá základní odlišnost mezi třemi pozorováními, která jsme právě absolvovali? • •Jaký typ informací – těmito třemi různými způsoby pozorování –získáváme? • •O čem tyto informace vypovídají a k čemu mohou být užitečné z hlediska pedagogické intervence? • • SHRNUTÍ NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH ZJIŠTĚNÍ • •Typy pozorování •Příprava a realizace pozorování •Nejčastější chyby při pozorování •