Technologie vzdělávání je komplexní vědecká disciplína zabývající se obecně vyučovacím procesem ve všech druzích vzdělávání. Zabývá se zkoumáním i tvořivou aplikací nejvhodnějších forem, moderních metod, pomůcek a technických prostředků k dosažení vzdělávacích cílů. Přitom se využívá nejnovějších poznatků řady věd: pedagogiky, andragogiky, didaktiky, psychologie, ergonomie, ekonomie a řady technických disciplín. Zdroj: http://www.andromedia.cz/andragogicky-slovnik Výstupy předmětu • Student naplánuje, realizuje a reflektuje vyučovací hodinu, v níž bude k naplnění výukového cíle využita některá z multimediálních technologií. K plánování využije odbornou literaturu. • Svou zkušenost s takto realizovanou a reflektovanou výukou prezentuje v rámci kolokvia. Forma a termín ukončení: kolokvium; pátek 25. května 2018 v 15 hodin Kredity: 4 Požadavky na prezentaci v rámci kolokvia: - vypracování písemných podkladů pro ostatní studenty s užitečnými informacemi týkajícími se využitých multimediálních technologií (1–2 strany A4) - prezentace realizované vyučovací hodiny a její reflexe (PowerPoint, maximálně v rozsahu 10 minut + seznam použité literatury) - diskuse nad prezentovaným tématem Odborná literatura • Černý, M., & Mazáčová, P. (2015). Tablet ve školní praxi, Flow. Dostupné z: http://eknihy.knihovna.cz/kniha/tablet-ve-skolni-praxi • Digitální Bloomova taxonomie. Dostupné z: http://kuratorstvi.cz/ • Mazáčová, P. (2016). S tabletem do výuky literární a slohové výuky na ZŠ. Komenský 143(3), 58–61. • Moravec, J. (2015) Tablety ve výuce základních škol: zkušenosti ze zahraničí. Komenský 139(3), 17–20. • Moravec, J. (2016). Testujeme výukové aplikace pro tablety. Komenský 141(1), 47–54. • Svobodová, H., Durna, R., Kejíková, I., & Dubový, A. Možnosti využití QR kódu ve výuce. Komenský 141(1), 39–43. • Neumajer, O. et al. (2010). Informační a komunikační technologie ve škole. Metodická příručka. Praha: Výzkumný ústav pedagogický. https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=9361&view=1947 • Lupač, M. Geocaching v tělesné výchově jako motivace k pohybu. Komenský. Dostupné z http://www.ped.muni.cz/komensky/do-vyuky/217-geocaching-v-telesne-vychove-jako- motivace-k-pohybu • Škola dotykem. Praktické využití dotykových technologií ve výuce. (2016). EDULAB. https://www.edulabcr.cz/wp-content/uploads/2016/06/Prakticke-vyuziti-dotykovych- technologii-ve-vyuce.pdf • Česká školní inspekce. Metodická příručka pro učitele. InspIS_SETmobile pro mobilní platformy. http://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/P%C5%99%C3%ADru%C4%8 Dky/Metodicka_prirucka_pro_ucitele_InspIS_SETmobile.pdf • ČSI Metodická příručka pro učitele. InspIS SET – modul e-learning. http://www.niqes.cz/Niqes/media/Testovani/KE%20STA%C5%BDEN%C3%8D/InspIS-SET- e-learning.pdf