1. Specifika řízení organizací veřejné správy. 2. Řízení obcí. 3. Zastupitelstvo obce – popiš hlavní oblasti působení. 4. Popiš základní úkoly obecního úřadu, postavení tajemníka úřadu. 5. Výbory zastupitelstva obce – vysvětli, popiš činnost. 6. Komise rady obce – vysvětli, popiš činnost. 7. Příspěvkové organizace - obecné principy. 8. Příspěvkové organizace státu. 9. Procesy v řízení školy. 10. Škola jako specifická organizace. 11. Co je to „Bílá kniha“? 12. Obsah kurikula. 13. 5 forem existence kurikulárního vzdělávání. 14. Kurikulární dokumenty na úrovni státu a na úrovni školy. 15. Vyhláška O vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných – hlavní principy. 16. Formální a neformální kurikulum. 17. Vysvětli fungování školy jako systému. 18. Makrořízení školy. 19. Mikrořízení školy. 20. Rozhodování – důležitý bod managementu školy. 21. Typy rozhodování. 22. Podmínky, které ovlivňují rozhodování. 23. Plánování ve školském managementu, typy plánů. 24. Plánovací otázky ve ŠM? 25. Vize v řízení školy. 26. S jakými vnějšími vlivy musí pracovat ŠM? 27. Jaké vnitřní vlivy působí ve škole? 28. Jaké nástrahy (pasti) mohou ovlivnit rozhodovací proces? 29. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past utopených nákladů? 30. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past status quo? 31. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past zakotvení? 32. Jaké nebezpečí pro rozhodovací proces představuje past potvrzujících informací? 33. Popiš funkce ředitele školy. 34. Jmenuj funkce v organizaci školy. 35. Popiš funkci třídního učitele. 36. Žákovská (studentská) samospráva. 37. Jak motivovat pracovníky z pozice ředitele školy, co naopak demotivuje? 38. Popiš organizační strukturu školy. 39. Kontrola ve ŠM. 40. Vysvětli pojem „komunitní vzdělávání“. 41. Jaké jsou standardy kvality komunitní školy? 42. Jak funguje dobrovolnictví v rámci komunitních škol? 43. Vysvětli pojem celoživotní učení v systému komunitních škol. 44. Co je to Liga komunitních škol? 45. Vysvětli pojem „otevřená škola“. 46. Jaké jsou cíle programu Škola podporující zdraví? 47. Základní principy – pilíře projektu Zdravá škola. 48. Vysvětli pojem „pohoda prostředí“. 49. Vysvětli pojem „zdravé učení“. 50. Vysvětli pojem „otevřené partnerství“.