IDENTITA 26.2 – 28. 2. 3. Zadání - „Co visí na zdi?“ Vytvoření autonomních pokojů, ze 4 papírových stěn Aktivita vhodná pro skupiny po 4 žácích, nebo pro sudý počet žáků ve třídě Několik přístupů tvorby 3. skupiny 13:55–14:40 Proč? – výtvarná aktivita mapuje žákův osobní prostor, jeho vlastní pohled na svůj pokoj, nebo pokoj který by chtěl mít. Tuto aktivitu může učitel pojmout jako skupinové ztvárnění jednoho celého pokoje, tzn. ve skupině se žáci domluví, jaký pokoj vytvoří nebo každý sám za sebe nakreslí jednu stěnu pokoje a výsledným výstupem bude slepení všech stěn a vytvoření pokoje všech členů skupiny. - hodnocení aktivity vychází z podílení se na přípravě pokoje, plošné ztvárnění své stěny, jak působí výtvor jako celek, vyzdvižení důležitých znaků každého obydlí - důležitá společná diskuze, představení každého pokoje skupinkou RVP ZV – úkol spadá do učiva „Rozvíjení smyslové citlivosti“ – „rozvoj vizuálně obrazného vyjádření“ – uspořádání prvků v ploše, linie, tvary atp. – osobní postoj v komunikaci – jeho utváření a zdůvodňování; odlišné interpretace vizuálně obrazných vyjádření (samostatně vytvořených a přejatých) v rámci skupin, v nichž se dítě pohybuje; jejich porovnávání s vlastní interpretací – popisem tvorby dojdeme k očekávaným výstupům