Učitel geografie a jeho profesní rozvoj Petr Knecht Profesní rozvoj: cesta k úspěšné kariéře •Po této přednášce budeme schopni: •Vysvětlit, proč je profesní rozvoj učitele důležitý a nezbytný. •Pojmenovat nebezpečí spojená s absencí příležitostí k profesnímu rozvoji. •Zdůvodnit, proč může být výzkum geografického vzdělávání jednou z dalších cest k profesnímu rozvoji učitelů. • obr 1.jpg 2000px-Bid_rent1.svg.png Screen-Shot-2013-02-05-at-16.05.23-2cbm997.png 01brno.jpg urban-models-031.jpg Jaký bych chtěl být učitel? •Kdo/co může na cestě k vašemu ideálu pomoci? •Jak je možné akcelerovat cestu k dosažení vašeho ideálu? • •Pozor, je třeba rozlišovat mezi osobním rozvojem a profesním rozvojem. Profesní společenství •Jaké jsou vaše potřeby? •Kdo vás může inspirovat? • •Vyučuje někdo jinak a lépe? • Co je zeměpisu nejčastěji vytýkáno? •Učení se triviálním faktům vzdálených realitě •Učení se o mapách bez jejich užití v reálných situacích •Nedostatečná náročnost •Nuda, monotónnost („Zeměpis žáky nebaví!“) •Nedostatečná propojenost se životem • • Výzkum v didaktice geografie… •Vyžaduje hlubší porozumění pro to, „co doopravdy jest“ v souvislostech toho, „jak by to mohlo či mělo být“ = teorie vs. praxe. • •V karierním systému bohužel chybí orientace na seriózní výzkum ve školní třídě. •Prosím, otevírejte výzkumníkům dveře, jsou s vámi na jedné lodi. •Zkoumejte, prosím. Přemýšlejte o doktorském studiu… • • Česká geografická společnost •http://geography.cz/ • https://egea.eu/ Teorie vs. praxe • https://1.bp.blogspot.com/-KfcBLAUNJgc/Wh1K-lYl5EI/AAAAAAAAAbA/lA7DlNOIuTIJJXE1eoUKfb-5qqa0_dBcwCLc BGAs/s1600/pk_tarify_pedagogove.JPG Děkuji vám za pozornost. PS. Pro inspiraci mrkněte na: https://www.geography.org.uk/