Plánování výuky – zeměpis Ročník: Tematický(é) celek(y): Téma hodiny: Očekávané výstupy: uvedete všechny OV z RVP G, které se tématu hodiny týkají. Dílčí cíle: Musí být konkrétní a měřitelné. Týkají se přímo tematického celku a toho, co bude žák umět po skončení hodiny. Dovednosti: uvedete ty, které si žáci během výuky osvojí nebo procvičí. Náměty pro terénní výuku: pokud je to učivo nebo jeho část vhodné pro praktická cvičení v terénu. Sylabus tématu/začlenění do širšího rámce Stručně začleníte téma hodiny do širšího rámce – na co navazuje, co bude následovat. V bodech provedete obsahem hodiny. Mezipředmětové vazby: Na které předměty téma navazuje, které propojuje. Pomůcky: uvedete výčet všech pomůcek Příprava učebny: místo realizace – učebna, specializovaná učebna, školní pozemek apod. Pokud učebnu připravujete, stačí nakreslit schéma rozestavění nábytku Individuální přístup: Týká se případné diferenciace obtížnosti učiva – výběr pro talentované či slabší žáky Scénář hodiny Činnost žáků Uvádí se stručně, jaká činnost po jednotlivá časová období přísluší žákům čas Metody/ činnost učitele Uvádí se stručně, jaká činnost po jednotlivá časová období přísluší učiteli, jaké zvolil metody výuky. Hodnocení aktivit žáků v hodině Podle celého charakteru hodiny a vytyčených cílů určíme předmět případného průběžného hodnocení žákových aktivit v hodině. Hodnocení učení Hodnocení výuky – sebereflexe učitele Zhodnotíte celkové zapojení žáků v hodině. Zamyslíte se nad svou rolí ve vedení výuky. Zhodnotíte klady a nedostatky, které se při výuce vyskytly.