seminář ze slovotvorby (1. dvouhodinovka) jsou to dvě hodiny: první hodina: e-u-r druhá hodina: rozdat úkoly dle osnovy semináře (odkázat je na tabulku ve onedrivu, ve výuce vytvořit) E zebře, klapa, ponohy, ... U rozdělit na počet skupin (ideálně po čtyřech až pěti, pro každého jeden úkol níže) dle počtu slovotvorných operací a rozdat jim slova a úkoly: zadat studentům slovo (les/káva/země/robota, rychlé/krásné/mladé, učitel/lev/rychle, haf/ty, flash disc / selfie / Marx / tramway, pravda a láska / půl a litr / výchova a vzdělávání) a studenti musejí: 1. vyjádřit význam jeho částí, 2. vyjádřit jeho význam, 3. vyjádřit jeho možné další významy, 4. změnit tvar daného slova; 5. prezentovat výsledky ostatním 6. předat daného slovo další skupině 7. z přijatého slova od jiné skupiny vytvořit nové slovo, 8. zpět na úkol č. 1 R x. učinit závěr: které procesy patří do slovotvorby a které do tvarosloví? E Narazili jsme na nějaké hraniční případy? U Pokud ano, kam byste je zařadili? Rozdělit třídu na dvě části a diskutovat podle pravidel. Studenti mohou během diskuse přecházet mezi oběma protipóly. a opačně: R Na přednášce. příklad na kompozitum: pravdoláskař