Zprostředkování architektury Projekt 2019 Spolupráce: Odbor strategického rozvoje a spolupráce MmB -strategie #brno2050 -participační aktivity pro veřejnost -pilotní edukační program o plánování a rozvoji města -cca 2h (90 min) -nabízeno školám – návaznost na RVP -poutavá forma, využití herních prvků -důraz na dovednosti a znalosti -komplexní řešení problémů, komunikace, spolupráce 1.Jak funguje město? Kdo/co všechno se mezi sebou musí domluvit v Brně? 2. Co je to participace? Jaké se nabízí možnosti v Brně? 3. Jaké procesy a trendy město formují? Jak se tyto trendy projevují v Brně? 4. Co je to městská strategie rozvoje? Jakou strategii má v tomto směru Brno? Kde? Přímo na školách + URBAN CENTRUM BRNO/ informační kancelář rozvojových projektů města Brna výstavy rozvojových projektů města Brna, prezentace, besedy, projekce videospotů, propagační materiály, aj. https://urbancentrum.brno.cz/ sídlo na Staré radnici, Mečová 5 -expozice o významných projektech měnících tvář Brna -besedy s odborníky -model centra města v měřítku 1:1000 Cíle -zvýšení zájmu dětí o město, čtvrť či sousedství -porozumění, co se ve městě děje a proč -dlouhodobě zvýšení občanské participace (motivace) 1.fáze Vytvořit podrobný scénář pilotní verze (březen-duben) Zapojení do programu Brno Art Week k dispozici i drobné finanční zdroje, které by mohly být využity pro zpracování pomůcek / listů pro pilotní testování 4 pracovní skupiny (5-6 lidí) 1.-3. třída, 4.-6. třída, 7.-9.třída, SŠ a Gymnázia Další krok – set pracovních listů a metodika pro učitele, jak s nimi samostatně pracovat C:\Users\buciova\Desktop\Nový Dokument aplikace Microsoft Publisher.jpg Pracovní název UC: Hodina pro Brno Odpovídají cíle potřebám škol/učitelů v kontextu vzdělávacích programů? Dává program smysl? Trefuje cíl? Je obsah adekvátní věkové skupině? Jak to nejlépe přizpůsobit? Jaká má být odpovídající časová dotace? FINÁLNÍ FORMA: 1)„hlavička“ - viz. metodický portál RVP – články •úvodní anotace, cílová skupina, časová dotace •klíčové kompetence •očekávaný výstup •mezioborové vazby a přesahy •průřezová témata •východiska a cíle 2) samotný scénář = podrobný popis průběhu programu s doprovodným komentářem a časovým rozvrhem jednotlivých fází Harmonogram: Rozpis pracovních skupin – do konce února (sdílená tabulka) 15. 4. – odevzdání scénáře za každou skupinu Konzultace: - každé sudé pondělí po GPm004 - individuálně dle domluvy v Moravské galerii DOPORUČENÁ LITERATURA + on-line zdroje: GEHL, Jan: Život mezi budovami. Praha: Nadace partnerství, 2000 GEHL, Jan: Města pro lidi. Praha: Nadace Partnerství, 2012 HEČKOVÁ, Michaela: O městech a lidech. Piána na ulici, 2017 HRŮZA, Jiří: Svět měst. Praha: Academia, 2014 JIROVSKÝ, Martin: Jak vnímat estetiku měst, vesnic a krajiny. Disertační práce, FA ČVUT Praha, 2006 ŠEDÁ, Kateřina: BRNOX, 2017 ŠÉPKA, J. – TŮMOVÁ, M.: Jak se dělá město, nakl. Prostor – architektura interiér, 2015 http://www.architektiveskole.cz http://www.artschool.cz/visegrad/kestazeni/architektura-pro-deti-a-ucitele_publikace.pdf