BAROKNI LODE (vlevo odshora dolu pismena A az L, nahore Clslice 1 az 15) A1-A7 klavesovy nastroj, predchudce klavlru, oproti nemu ma opacne barvy klaves (cema-blla) B2-B6 spanelske slovo „barocco“ znamena............... D3-D8 zpev ptaku ve Ctvern rocnich dob napodobuje nastroj zvany.................... A10-C10 autor skladeb Braniborske koncerty, Matousovypasije a fuga d molldopln nazev skladby:E5-E11 D11 -111 autor oratoria Mesias D14-J14 mesto, kde v chrame sv. Marka pusobil B9-H9 B5-G5 strunny nastroj, predchudce kytary, hrali na nej napr. trubaduri C8-C12 vyznamny predstavitel ceskeho baroka, autor sblrky Loutna ceskd D15-H15 emoce byla v baroku oznacovanajako mesto, kde zaznela skladba Hudba k ohnostrojiF9-F14 mesto, kde vznikla operaH2-H10 A6-E6 autor obdobi renesance, ktery psal madrigaly a pusobil v Mnichove jednohlas11-17 D2-L2 vlcehlas, kde jsou vsechny hlasy rovnocenne G11-G15 hrac na lidovy hudebnl nastroj pouzlvany zvlaste v jiznich Cechach B9-B15 hudebnl forma fugy se hraje nejcasteji na....................... B14-E14 baroknl umenl (pracujlcl s kontrastem) casto dava do protikladu peklo a C2-C6 anticky hudebnl nastroj podobny dnesnl zobcove fletne fonievlcehlas, kde je prvnl hlas hlavnl, se oznacuje jakoE1-E4 F5-F8 znacka pro ton v ustalenem poradlE10-E14 ve suite se vyskytujl na rece Temzi se hrala skladba VodniD11-D15 G9-G5 opera vznikla ze snahy obnovit anticke staroveky strunny nastroj, drzel se v race a hralo se na nej drnkanlmG1-G4 A10-A8 nejhlubsl muzsky hlas l I 1 I I•; y ‘ • .V__ ______ — — 3E3EJHE1EEHN