Pedagogická komunikace Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. Mgr. Martin Hofman Osnova •1. Kontakt jako základní princip lidské komunikace. Psychologie komunikace. •2. Principy efektivní komunikace. •3. Sebereflexe, osobnostní rozvoj a reflexe vlastních historie ve škole: učitelé jako pozitivní a negativní komunikační vzory. •4. Potřeby a pocity vyjádřené v komunikaci, komunikace emocí, empatie. •5. Komunikace ve vzdělávacím systému - skryté kurikulum, paradoxní pokyny, používání slov. •6. Komunikace s třídou jako sociální skupinou: základ pro práci se vztahy. Komunitní kruhy. Práce se změnou. •7. Konfliktní a problematické situace ve třídě - komunikace při prevenci a řešení vztahových potíží, agrese, šikany. •8. Komunikace obtížných témat: krize, spiritualita, smrt, tabu, přesahová témata. •9. Neverbální komunikace ve škole. •10. Komunikace s rodiči. Požadavky k ukončení •Ukončení předmětu bude skupinovým kolokviem (max. 6 osob) • •Kritérii pro hodnocení jsou: •docházka 80 % •reflektivní deník •plnění úkolů na seminářích •