Andragogika a projektování/2019 20.2. Úvod do předmětu, sylabus, celoživotní vzdělávání, andragogika – vhled, harmonogram, Gulová 27.2. Vzdělávání seniorů; aktivizace jako trend současné společnosti, praktická ukázka – možnosti projektování/spolek, projekty, seberealizace, Schmidt, Pavlovská 6.3. Projektování I., Gulová 13.3. Projektování II., Gulová 20.3. Projektování III., Gulová Studenti se rozdělí do tří seminářů, téma si vyberou ze sylabu předmětu, připraví semináře podle svého zájmu 27.3. Seminář – studenti/vybrané téma/jmenovitě I. skupina Didaktické metody brainstorming, braiwriting, insert, kostka, swvot analýza – přes metodu odpovědět na otázku nebo řešit problém, např. uplatnění socpedů v praxi, distanční text II. skupina Skupina Braunová, Langerová, Hladík: · Jak by mělo vypadat vzorové CV a životopis, rozdíl mezi nimi. · Rekvalifikace - co mi nabízí ÚP, jaké jsou podmínky a pod. · (Dlouhodobá) nezaměstnanost jako sociální patologie Skupina Ráž, Suchodol: · Sebevzdělávání dospělých (ve smyslu osobnostního rozvoje) · Sebevzdělávání dospělých (technika reminiscence jako možnost individuální terapie) 3.4. Seminář – studenti/vybrané téma/jmenovitě I. skupina II. skupina Sebevzdělávání, celoživotní učení, neformální vzdělávání, vlastní metoda učení – praktické ukázky (vše, co podněcuje učení 10.4. Seminář – studenti/vybrané téma/jmenovitě III. skupina Komparativní pedagogika – vybrané systémy vzdělávání, např. ve vztahu k sociální pedagogice 17.4. Odborná celodenní exkurze – propojení sociální práce a andragogiky, mohou být dvě varianty – jednodenní pro všechny, dvoudenní pro zájemce 24.4. Prezentace projektů, závěr předmětu - kolokvium (1. a 8.5. státní svátky)