1.část Český jazyk a literatura v kontextu kurikula. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Vzdělávací obory předmětu český jazyk a jeho postavení v edukaci žáků. Osnova: - orientace v termínech z RVP ZV - RVP ZV se zaměřením na oblast – český jazyk, minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření - ŠVP Pomůcky: RVP ZV Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (školský zákon) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=6433 http://www.nuv.cz/t/rvp https://rvp.cz/ Úkol: Vyberte si jeden výstup prvního období a rozdělte do školních výstupů, navrhněte učivo: ČJL-3-1-01 plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti ČJL-3-1-02 porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti ČJL-3-1-03 respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru ČJL-3-1-04 pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost ČJL-3-1-05 v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči ČJL-3-1-06 volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích ČJL-3-1-07 na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev ČJL-3-1-08 zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním ČJL-3-1-09 píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky; kontroluje vlastní písemný projev ČJL-3-1-10 píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení ČJL-3-1-11 seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh Studijní materiál Učivo - Systém poznatků a činností, které si mají žáci osvojit při výuce ve škole při procesu učení. Očekávaný výstup - Požadavky na žáka v RVP ZV v 5. a 9. ročníku, jak má zvládat probrané učivo. Školní výstup - Požadavky na žáka z RVP ZV jak má zvládat probrané učivo zapracované do školního vzdělávacího programu. Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření - upravené očekávané výstupy (v RVP ZV od roku 2016) určené pro žáky s mentálním postižením; jsou obvykle na nižší úrovni než odpovídající očekávané výstupy daného vzdělávacího oboru. Obsah vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace se realizuje ve vzdělávacích oborech: Český jazyk a literatura Cizí jazyk Další cizí jazyk