Okruhy otázek Český jazyk pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 1. RVP ZV – základní pojmy, orientace v RVP ZV. 2. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení v českém jazyce. 3. Žák se SVP, podpůrná opatření. PLPP, IVP. Pedagogická intervence a speciálně pedagogická péče. 4. Složky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, význam vzdělávacího oboru, jazykovědné disciplíny. 5. Didaktické zásady ve výuce vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a žáci se SVP. 6. Východiska pro nastavování podpory ve škole, pedagogická diagnostika. 7. Diferenciace a individualizace výuky, postupy ve výuce žáků se SVP respektující styly učení žáků. 8. Hodnocení žáků, kritéria hodnocení. Hodnocení žáka se SVP. 9. Komunikační a slohová výchova, učivo a očekávané výstupy, příklady aktivit. 10. Význam jazykové výchovy. 11. Učivo a očekávané výstupy jazykové výchovy, konkrétní příklady do výuky (zvuková stránka jazyka, slovní zásoba a tvoření slov, tvarosloví, skladba, pravopis), diferenciace pro žáky se SVP. Žáci se SPU. 12. Význam literární výchovy. 13. Čtenářská gramotnost a faktory, které ji ovlivňují, cíle rozvoje čtenářské gramotnosti. Roviny čtenářství. 14. Příklady metod rozvoje čtenářské gramotnosti. 15. Metody kritického myšlení. 16. Učivo a očekávané výstupy literární výchovy, příklad tvořivé činnosti s literárním textem (připravte si předem) 17. Porozumění čtenému, způsob čtení, chybovost, tempo čtení, příčiny potíží, podpora žáků. 18. Zásady práce se žákem s dyslexií.