HARMONOGRAM POŽADAVKU lDjVIÉTU test + zkouška aktivní účast na semináři (2 absence) + studium doporučené literatury k danému tématu (bude vloženo v IS) tvorba portfolia (anotace odborné literatury, deníky z praxe, vytvořené pomůcky + metodické materiály, navštívené akce pro neslyšící, eseje a zamyšlení, a pod.) 21.2.-28.3.2019 - výuka 4.4- test (co jsme probrali během semestru) 8.4. -3.5. PRAXE (řešíte s vaším vedoucím bc práce) 9.5. -16.5. reflexe praxe zkouškové - ústní zkouška (témata za oba semestry) SPp307 Specializace: Surdopedie z (jaro 2019) HARMONOGRAM 21.2.-28.3.2019 - výuka 4.4. test (co jsme probrali během semestru) 8.4. -3.5. PRAXE (řešíte s vaším vedoucím bc práce) 9.5. -16.5. reflexe praxe zkouškové - ústní zkouška (témata za oba semestry) POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU • test + zkouška • aktivní účast na semináři (2 absence) + studium doporučené literatury k danému tématu (bude vloženo v IS) • tvorba portfolia (anotace odborné literatury, deníky z praxe, vytvořené pomůcky + metodické materiály, navštívené akce pro neslyšící, eseje a zamyšlení, apod.) HARMONOGRAM POŽADAVKU lDjVIÉTU test + zkouška aktivní účast na semináři (2 absence) + studium doporučené literatury k danému tématu (bude vloženo v IS) tvorba portfolia (anotace odborné literatury, deníky z praxe, vytvořené pomůcky + metodické materiály, navštívené akce pro neslyšící, eseje a zamyšlení, a pod.) 21.2.-28.3.2019 - výuka 4.4- test (co jsme probrali během semestru) 8.4. -3.5. PRAXE (řešíte s vaším vedoucím bc práce) 9.5. -16.5. reflexe praxe zkouškové - ústní zkouška (témata za oba semestry) SPp307 Specializace: Surdopedie z (jaro 2019) vzdělávání žáků se sluchovým postižením profesní ZS SS Ni ZS —► SŠ VŠ i vos - MYŠLENKOVÍ KLOBOUKY - _ TÉMA: INKLUZE ZÁFOjSE SP — pro SP pro SF pro SP Hudáková A. - Vzdělávání žáků se sluchovým postižením v ČR: legislativa a praxe Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením -tématická zpráva ČŠI legislativa spojená se vzděláváním žáků se SP ČR (myšlenková mapa/diagram/tabulka) vzdělávací nabídka škol pro SP (MŠ, ZŠ, SŠ) (myšlenková mapa/diagram/tabulka) KDO JE TO ŽÁK SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM? ZÁKLADNÍ MOŽNÉ PŘÍSTUPY KE VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ INKLUZE exkluze segregace integrace Deti s podpůrnými opatřeními se, pokud jeto možne, vzd*l*va|i v beínje tflde společná se všemi dětmi. Děti HpoBÉžonim, nsspnLJici (ale připadne isulriujici) kritéria, klará vica či méně svévolné vymezí nějaká vyšší instar*ce. é« kompl»tně vyloučí z* vzdělávaní. Děti t:erÉ se mai vzcělavs: se mzdě uji podle pŕadem vymezených kritérii na určitě podskupiny. Nadále existuj i vedle sebe rozdílné podskupiny, ale déti s postižením mohou -3 určitou podporou -navštěvoval nuzné školy inkluze " ll ■■ ■ llfí l-LMť-U hiTÍ-llTllii www.inkluzevpraxi.cz Exkluzc INKLUZE ZAMYŠLENI Co pro mě znamená inkluze? napište teď: text, diagram, myšlenková mapa, cokoliv — MYŠLENKOVÉ KLOBOUKY — Opatrnost, kritika. Dívejte se na téma velmi kriticky ale kontruktivně, hledejte důvody které ukazují, že to nebude fungovat. Emoce, pocity. Dívejte se na téma pocitově, nehleďte na fakta, co vám říká vaše intuice. (Nehodnotit človeka s červeným kloboukem) Optimizmus. Na téma se dívejte pozitivně a optimisticky - co vám může přinést, jak vás může obohatit. Logický pozitivní přístup Komplexní pohled. Nadhled, organizování týmu a hodnocení závěrů. Přemýšlíte o myšlenkách v diskuzi. Zápis nosných myšlenek a názorů. ▲Fakta, informace. Téma popisujte přes fakta, informace, bez emocí, bez vysvětlování, bez argumentů, nehodnotíte, nekategorizujete. Nové nápady. Přemýšlejte kreativně, vnášejte nové myšlenky a nápady. _ TÉMA: INKLUZE ŽÁKŮ SE SP — ZAMYŠLENÍ Můj cíl v oboru pro tento semestr napište teď: text, diagram, myšlenková mapa, cokoliv https://www.tichysvet.cz http://www.detskysluch.cz https://cosiv.cz/cs/ http://www.rodicezainkluzi.cz http://www.asnep.cz https://ujkn.ff.cuni.cz/cs/ https://www.teiresias.muni.cz http://difa.jamu.cz/obory-a-ateliery/atelier-vychovne-dramatiky-neslysicich.html http://katalogpo.upol.cz https://www.novamaturita.cz/maturita-bez-handicapu-1404Q33473.html krt A HLUCHOStfpfeM OSOB 3M/10O4 \ •ŠKOLÁM} ZÁKON ttl/loc^ N • WHM'sW Č.21JX0% o VIDEĹAVAMI ŽÁKŮ 5£ SPECIÁ/J/Š • 72/20^ O TV&KtTOWÍ/ť POMDEfS/cr&H smíBb ve škqiXch A ŠKOLSKÁ Po^$ó£^. 'ŠXOLrlrŘlhY TVXč TWtACfiflFU -fť mm 5 OLOHOUC v 4' !n0 '•KOrlM/M 'illXW }vvlíných •WŠKOUNÝ VtV\oNÁl •VÍCE V0MŮC6K, PJřlZPŮSOBÉMI »/NAio;i /NMovnio .wika A MW/ AIU VNMWJNlC.il kOřlUMKACMr// r.Y".//>/(/ •/l/A/'// /YYV / /;/ // //7/v 1J7 |*'. .-f . V** 0^ •'Ví mu n op //v//)k / /m 7/ i/;-, /.m ^ ,; •šrata// ftiuvhji'Vtok {mrevt/ih) rwfun my • ihmí/m a//, /a/7 i1" /pl/i m i"" " ; r r r r /Vr*? r ■V' ... 4t| f/(í( ? SLUCHOVĚ rosr/žTM .J_£&l6LňTI\/fi St. - ákolsl^ 2áU ■vjWšW. Í2/Íí«5 Si. »CIÍ£^ -l/j>L*tiw noi 4tW-pote., "* ^S - SQŕ, SOU , OU - fiW/H&i«, sog; WíStt>EC ¥M!lo\J£ - sos,Sou, ou JW^"1 í,UWO-£o6|SOuou Sou- j -^ÍUtiUi' LIST li Tmy H0ŽDO6.T AJRSTBVBt (2T**y» ou - W jfec&rf 2KÔ«gRB (4**) mmm _ ^ftTa^,T/Ui zw)U5kň (4 7>o£y) -> vš, vos ITOlQ£ OüfiW H£Tcü#) -^VüW 6. m/iooq S& (J 4) cfcsnW testa i lantério. 2ÍiV.«j' s-kýii -ČeiW . W.W CFFOr) , REFLEXE vzdělávání ve školách podle §16 vzdělávání v běžných školách vzdělávání žáků se sluchovým postižením profesní ZS SS Ni ZS —► SŠ VŠ i vos - MYŠLENKOVÍ KLOBOUKY - _ TÉMA: INKLUZE ZÁFOjSE SP — pro SP pro SF pro SP ÚKOLY K TÉMATU The M i rade worker - co vás zaujalo - co vás zarazilo - výchovné/vzdělávací strategie - co si z toho odnášíte organizace ven uříci se problemaijce HucHoslepory i co dřlají (Krznam/iriyšlrnlcnvá mapaMiagram] KOWALIK. Sranistaw a Augusiyn BAŇKA. Píí-spůfccivy t-cňabjlitace hluchůslrpfch. Prahi Wagner Třrcss, 2QCO. [SftN 83-903019-0-!!. -JíripitoJ^Ch^r^ktrcrisrika hjuchoslcpých osoba utľjich hlavní problémy (&. 33) hluchoslepota organizace věnující se problematice hluchoslepoty a co dělají (seznam/myšlenková mapa/diagram) KOWALIK, Stanislaw a Augustyn BAŇKA. Perspektivy rehabilitace hluchoslepých. Praha: Wagner Press, 2000. ISBN 80-903019-0-8. - kapitola Charakteristika hluchoslepých osob a 'ejich hlavní problémy (s. 33) The Miracle worker (1962) co vás zaujalo co vás zarazilo výchovné/vzdělávací strate co si z toho odnášíte kafe nebo kniha • dvojice (jeden asistuje) • dojít na Poříčí 31 (knihovna/kavárna) • dát si něco dobrého/půjčit si knihu Včasná intervence u jedinců se sluchovým postižením ÚKOLY K TÉMATU • činnosti Tamtam ■ činnosti SPC • standardní činnosti speciální • standardní činnosti vypracovat do diagramu/myšlenkové mapy/vypsat - DOLEŽALOVÁ, L., HRICOVÁ, L. Raná intervence u dětí se sluchovým postižením a u dětí s hluchoslepotou. In OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5880-4 Vizuálne motorické komunikační systémy Komunita Neslyšících navštívit akci pro Neslyšící popřípadě akci, která je neslyšícím uzpůsobena Lane, H. L. (2013). Pod maskou benevolence: zneschopňování neslyšící komunity. Praha: Karolinum (kapitolu přinesu vykopírovanou do hodiny)