Čtení s porozuměním Sem napiš své jméno: ………………………………………………….. Jakou barvu má tráva? ………………………………………………….. Kolik je dva plus dva? ………………………………………………….. Žije v potoce a má klepeta. Co je to? ………………………………………………….. Má myš ocas? ………………………………………………….. Co je menší: slon nebo sova? ………………………………………………….. Co je ze dřeva? ………………………………………………….. Tady nakresli rybu. Čtení s porozuměním První úkol je ten, kterým začíná každý pracovní list. Na řádek napiš svoje jméno, aby bylo poznat, kdo pracovní list vyplnil: ………………………………………………….. Tak pozor, začínáme. Jakou barvu může mít tráva v horkém létu, když hodně dlouho nepršelo? Takže nepiš zelenou! To by si myslelo malé dítě, že tráva může být jedině zelená. ………………………………………………….. Následuje početní příklad. Jednoduše napiš na řádek, kolik je dva plus dva. Teď se určitě směješ, že je to pro tebe naprosto lehké, jenže tohle není test z matematiky, ale ze čtení, víš? ………………………………………………….. Byli jste někdy u moře a viděli tam kraby? Báli jste se jich? Ale kvůli téhle otázce nemusíš cestovat přes celou republiku. Jestlipak si vzpomeneš na zvíře, které žije v potoce a má klepeta. Co je to? Je docela vzácné. ………………………………………………….. Zase jedna taková lehká otázka: Má myš ocas? Stačí, když na řádek napíšeš „ano“ nebo „ne“, ale klidně můžeš napsat i „jo“ – i to bych ti mohl uznat. ………………………………………………….. Představ si, že jsi v zoologické zahradě a okukuješ tam různá zvířata – malá, velká, opeřená i lysá. Napiš, co je menší, jestli slon nebo sova? Nenech se zmást! ………………………………………………….. A teď budeš muset vymyslet, co je ze dřeva. A protože toho může být spousta, bude mít každý z vás asi jinou odpověď. ………………………………………………….. Na úplný konec tady nakresli rybu. Nemusíš hned běžet pro vodovky do ateliéru. Stačí obyčejný náčrtek obyčejnou tužkou. Hodně zdaru!