Náhradní práce za seminář 30. 4. a 7.5. Pošlete e-mailem nejpozději do 21.5. Odpovězte důkladně a co nejlépe (s využitím odborné literatury) na následující otázky: 1. Jak spolu souvisejí sociální role a sociální skupiny? 2. Co je to referenční sociální skupina a jak se proměňuje v průběhu školní docházky? 3. O čem hovoří Tuckmanův model dynamiky sociální skupiny a proč by to mělo učitele zajímat? 4. Co je to hierarchie ve skupině a jak se projevuje? 5. Jaké vlastnosti má školní třída s dobrým klimatem, tj. jak vlastně vypadá dobré klima? 6. Co jako jedinec potřebuji, abych se ve skupině cítil dobře? 7. Co je v oblasti vztahů ve třídě starost učitele a do čeho už by neměl zasahovat? 8. Jaké nástroje má učitel k dispozici k práci s klimatem třídy? Práce, kterou pošlete, by měla rozsahem a hloubkou odpovědí odpovídat času stráveném na semináři.