Zadání skupinové práce – skupina 8:00 v předmětu výchova v práci učitele – 29. 4. 2019 1. Ve skupině diskutujte o filmu Summerhill. Hovořte o tom, co vás zaujalo, čeho jste si všimli, o čem jste přemýšleli. 2. Na základě této diskuse formulujte: a) tři informace, jejichž prostřednictvím by bylo možné školu charakterizovat; b) tři principy, které jsou pro fungování školy v Summerhillu zásadní. 3. U tohoto úkolu máte na výběr ze dvou možností: a) buď stručně (3 až 5 větami) napište (opět za skupinu, nikoli za jednotlivce), jaký máte názor na školu v Summerhillu, nebo b) napište otázky, které vzešly z vaší diskuse, ale při hledání odpovědí na ně nedošlo ve skupině ke shodě. 4. Vyberte z kapitoly Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, která je věnována klíčovým kompetencím ty, o nichž se domníváte, že byly u dětí, které žily ve škole v Summehillu, rozvíjeny. 5. Napadá vás nějaký důvod, proč by mělo smysl porovnávat výsledky učení žáků alternativní školy ve Velké Británii (Summerhill) s tím, jak výsledky učení žáků vymezuje kurikulární dokument celostátně platný v České republice? Pokud ano, pokuste se tento smysl formulovat. Pokud ne, pokuste se tento svůj názor zdůvodnit. Reflexe práce ve skupině 1. Co (zkušenost, zážitek, zjištění, informaci, pocit) jste si z práce ve skupině odnesl/odnesla? 2. Dostal/dostala jste při práci ve skupině dostatek prostoru? Pokud ne, čím to bylo způsobeno? 3. Řídil někdo práci ve skupině? Pokud ano, kdo? Pokud ano, proč právě on? 4. Zvolili jste při vypracovávání úkolu nějakou strategii? Pokud ano, jakou? 5. Co by bylo příště dobré udělat jinak?