Ďaleko od nebezpečenstva dobre sa radí SLON Texty pre poradenstvo a ďalšie vzdelávanie zozbierané a zostavené Wilfriedom Reifarthom a Martinom Scherpnerom (1996). Dolný Kubín: Vydavatelstvo Peter Huba. Dve myši šli na vandrovku. Zatiaľ čo jedna kráčala rýchlejšie, druhá zaostala a chytila ju mačka. Tu prvá myš zavolala na druhú: "Hej, rýchlo pustí tú mačku, máme niečo iné na práci!" Zadání úkolu k četbě: Pedagogická komunikace Mareš, J. & Křivohlavý, J. (1995) Komunikace ve škole. s. 24 - 32 · Pokuste se velmi podrobně svými slovy charakterizovat pedagogickou komunikaci (funkce, aktéři, obsah, podoba, pravidla). Verbální a neverbální komunikace Nelešovská, A. (2005) Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Vydání 1. Praha: Grada. s. 40 - 57 · Pokuste se definovat výukový dialog. Na co je třeba dbát, aby se výukový dialog dařil? · Jaké otázky podporují výukový dialog? Vytvořte příklady. · Proxemika se zabývá tzv. osobními zónami. Jaké zóny (sféry) v prostoru třídy učitel využívá? Základní charakteristika výukové komunikace Šeďová, K., Švaříček, R. & Šalamounová, Z. (2012) Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál. s. 41 – 51 · Co znamená zkratka IRF? · Shlédněte toto video: Prvouka 3. roč., učitelka Vrtišková. https://www.youtube.com/watch?v=5weU6VDBIkk · Vyberte krátkou ukázku z videa (doslovně přepište část dialogu (označte časovou stopu, ať je dialog dohledatelný a ukažte na tomto příkladu, jak vypadá základní a rozšířená IRF struktura). Výstup odevzdejte do 3. 3. 2019/odevzdávárna četba.