Jazyková kultura a komunikativní dovednosti

1. Úvod, organizace, požadavky na zakončení

Jazyková kultura a komunikativní dovednosti – jaro 2019
Požadavky k zakončení předmětu

1.    Aktivní práce v semináři. Docházka. Maximálně 2 absence. 12. 3. a 9. 4. 

se pravděpodobně nekonáme (POTVRDÍM) + PRAXE?

2.    Přednést v semináři připravený projev na vybrané téma. Projev by neměl být čtený, ale přednesený alespoň částečně zpaměti, s oporou v psaných poznámkách. Měl by trvat asi  5 min (max. 7 minut). Měl by být pronesen ve spisovné nebo hovorové češtině (mluvená forma spisovné češtiny). Hodnotí se:  jazyková úroveň (spisovnost/ nespisovnost), stylistická úroveň, kompozice projevu, argumentace, neverbální aspekty včetně hlasové techniky, výslovnost atd. Může být využita prezentace, handouty apod. - i ty pak budou předmětem hodnocení.

Termíny:   2. dubna, 16. dubna, 23. dubna.
K termínu se prosím přihlaste pod níže uvedeným odkazem  do 18.3. 
  
3.    Seminární práce: student/ka si na základě studijní literatury (bude doplněna a citována během semestru, případně doplněna při individuální konzultaci) zvolí dvě didaktické hry nebo dva postupy, jimiž je možné rozvíjet komunikativní schopnosti dětí. Zhodnotí výhody a nevýhody těchto her či postupů, popř. doplní vlastní zkušenosti s nimi. Kromě toho vytvoří vlastní didaktickou hru či postup a opět popíše její výhody a nevýhody, zkušenosti s jejím uplatňováním a s tím, zda je pro daný cíl (rozvíjení komunikativních schopností dětí) účinná.
Alternativní témata:
 - Rozbor vybrané ukázky řečnického stylu ze současnosti či z historie - z hlediska jazykového, kompoziční, neverbální komunikace aj.
-  Zpracování stylistické charakteristiky krátkého textu – text i styl dle volby.

Rozsah: min. 3 strany textu - samostatná práce, správná citační norma

 T ermín: 1. 6. 2019

V celkovém hodnocení předmětu se bere v úvahu projev přednesený v semináři i kvalita odevzdané práce. Známka je zapsána po úspěšném splnění obou požadavků.