Jazyková kultura a komunikativní dovednosti
1. Úvod, organizace, požadavky na zakončení
Jazyková kultura a komunikativní dovednosti – jaro 2019
Požadavky k zakončení předmětu
1. Aktivní práce v semináři. Docházka. Maximálně 2 absence. 12. 3. a 9. 4.
K termínu se prosím přihlaste pod níže uvedeným odkazem do 18.3.
3. Seminární práce: student/ka si na základě studijní literatury (bude doplněna a citována během semestru, případně doplněna při individuální konzultaci) zvolí dvě didaktické hry nebo dva postupy, jimiž je možné rozvíjet komunikativní schopnosti dětí. Zhodnotí výhody a nevýhody těchto her či postupů, popř. doplní vlastní zkušenosti s nimi. Kromě toho vytvoří vlastní didaktickou hru či postup a opět popíše její výhody a nevýhody, zkušenosti s jejím uplatňováním a s tím, zda je pro daný cíl (rozvíjení komunikativních schopností dětí) účinná.
Alternativní témata:
- Rozbor vybrané ukázky řečnického stylu ze současnosti či z historie - z hlediska jazykového, kompoziční, neverbální komunikace aj.
- Zpracování stylistické charakteristiky krátkého textu – text i styl dle volby.
Rozsah: min. 3 strany textu - samostatná práce, správná citační norma
T ermín: 1. 6. 2019
V celkovém hodnocení předmětu se bere v úvahu projev přednesený v semináři i kvalita odevzdané práce. Známka je zapsána po úspěšném splnění obou požadavků.
Požadavky k zakončení předmětu
1. Aktivní práce v semináři. Docházka. Maximálně 2 absence. 12. 3. a 9. 4.
se pravděpodobně nekonáme (POTVRDÍM) + PRAXE?
2. Přednést v semináři připravený projev na vybrané téma. Projev by neměl být čtený, ale přednesený alespoň částečně zpaměti, s oporou v psaných poznámkách. Měl by trvat asi
K termínu se prosím přihlaste pod níže uvedeným odkazem do 18.3.
3. Seminární práce: student/ka si na základě studijní literatury (bude doplněna a citována během semestru, případně doplněna při individuální konzultaci) zvolí dvě didaktické hry nebo dva postupy, jimiž je možné rozvíjet komunikativní schopnosti dětí. Zhodnotí výhody a nevýhody těchto her či postupů, popř. doplní vlastní zkušenosti s nimi. Kromě toho vytvoří vlastní didaktickou hru či postup a opět popíše její výhody a nevýhody, zkušenosti s jejím uplatňováním a s tím, zda je pro daný cíl (rozvíjení komunikativních schopností dětí) účinná.
Alternativní témata:
- Rozbor vybrané ukázky řečnického stylu ze současnosti či z historie - z hlediska jazykového, kompoziční, neverbální komunikace aj.
- Zpracování stylistické charakteristiky krátkého textu – text i styl dle volby.
Rozsah: min. 3 strany textu - samostatná práce, správná citační norma
T ermín: 1. 6. 2019
V celkovém hodnocení předmětu se bere v úvahu projev přednesený v semináři i kvalita odevzdané práce. Známka je zapsána po úspěšném splnění obou požadavků.