Děti 03.jpg Zora Syslová, Lucie Grůzová Děti 02.jpg Témata: 1. Předškolní pedagogika jako vědní disciplína. Humanizace školy, její funkce. 1.3. 2. Cíle vzdělávání a jejich proměna v historickém kontextu. Výchova a vzdělávání. Prostředí a jeho vliv na vzdělávání dětí (podmínky vzdělávání). 8.3. 3. Osobnost dítěte (změna pohledu na dítě, potřeby dětí, emoce). 15.3. 4. Osobnost předškolního pedagoga. 22.3. 5. Interakce mezi učitelem a dětmi. 29.3. 6. Specifika vzdělávání dětí mladších tří let. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, sociálně znevýhodněné děti. 12.4. dr. Grůzová 7. Evaluace předškolního vzdělávání. 26.4. 8. Participace mateřské školy a rodiny na výchově dět. předškolního věku. 10.5. dr. Grůzová Děti 03.jpg Literatura: Grůzová, L., & Syslová, Z. (2011). Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání. Brno: MU. Horká, H., & Syslová, Z. (2011). Studie k předškolní pedagogice. Brno: Masarykova univerzita. Kolláriková, Z., & Pupala, B. (2011). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál. Kopřiva, P., et al. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. Opravilová, E. (2015). Předškolní pedagogika. Praha: Grada. Opravilová, E., & Uhlířová, J. (2017). Příběhy české mateřské školy: Vývoj a proměny předškolní výchovy (1. díl do roku 1948). Praha: Pedagogická fakulta UK. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. (2018). Praha: VÚP. Syslová, Z. (2012). Autoevaluace v mateřské škole. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál. Syslová, Z. (2013). Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada. Syslová, Z. (2017). Učitel v předškolním vzdělání a jeho příprava na profesi. Brno: MU. Syslová, Z., Chaloupková, L. (2015). Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Brno: MU. Šlégl, J. (2012). Dějiny výchovy dětí předškolního věku. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně. Děti 02.jpg Ústní zkouška 1. Předškolní pedagogika jako vědní disciplína. 2. Humanizace školy, její funkce. 3. Cíle vzdělávání a jejich proměna v historickém kontextu. Výchova a vzdělávání. 4. Osobnost dítěte (změna pohledu na dítě, potřeby dětí, emoce). 5. Specifika vzdělávání dětí mladších tří let. 6. Prostředí a jeho vliv na vzdělávání dětí (podmínky vzdělávání). 7. Participace mateřské školy a rodiny na výchově dětí předškolního věku. 8. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami (např. sociálně znevýhodněné prostředí). 9. Osobnost předškolního pedagoga. 10. Interakce mezi učitelem a dětmi. 11. Evaluace předškolního vzdělávání.