1. Vysvětlete termín: geografická data. 2. Vysvětlete termín: geografická informace. 3. Definujte geoinformatiku, jmenujte obory, kde se využívá, 4. jmenujte min tři geoinformační technologie. 5. Definujte GIS, DPZ, GNNS, popište složení systému, fungování 6. Modelování světa v GIS, vrstvy a typy 7. Atributová tabulka 8. Vektorová a rastrová data – nakreslit, vysvětlit rozdíly, 9. Jmenujte základní typy vektorových vrstev 10. Praktický příklad – např. záznam bodových prvků, liniových či plošných ve vektoru a v rastru 11. DMR, DEM - rozdíly 12. TIN a grid, nakreslit 13. Pole - jak zaznamenat reliéf – výškové pole 14. Vysvětlete termín dráha se sluncem synchronní. 15. Vysvětlete termín dráha geostacionární. Napište její základní vlastnosti včetně vztahů s úhlovou rychlostí a rychlostí oběhu Země. Nakreslete schematický obrázek. 16. Vysvětlete fyzikální podstatu vzniku družicových dat - snímků, zpracujte včetně schematického nákresu. 17. Družicový snímek v pravých a v nepravých barvách – vysvětlete oba termíny 18. Co je spektrální chování objektů, proč jej v DPZ využíváme a jak. 19. základní parametry systému GPS (složení systému, počet a výška družic, princip určení polohy, klady a omezení) 20. Druž. systému Meteosat, LAndsat, NOAA základní informace k druž. systému. 21. Vysvětlete význam velikosti délky hrany pixelu pro objem dat a pro grafickou reprezentaci rastrových dat. 22. Udejte příklady mapových serverů, napište, jak mapový server pracuje. 23. Data z radaru, jak pracuje radar, kde se využívají v praxi 24. Úkol pro děti do hodiny zeměpisu – návrh jednoduchého úkolu, geografické otázky pro žáky, kdy účelně využijí GIS, DPZ nebo GPS 25. Které GI technologie využíváte vy? Pro jaké účely? 26. Družicový snímek v pravých a v nepravých barvách – vysvětlete oba termíny. 27. Druž. systému Landsat, základní informace k druž. systému.